کد خبر: 991613
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹
سرویس ایران جوان آنلاین: در مراسم افتتاح کارگاه صنایع دستی در رشته سراجی سنتی (چرم دوزی) در شهر رشت، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه صنایع دستی حوزه‌ای شاخص در ایجاد اشتغالزایی، تولید سرمایه و معرفی منطقه هستند، از حمایت‌هایشان از راه‌اندازی کارگاه‌ها و احیای رشته‌های فراموش شده در این استان خبر داد.
با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، کارگاه صنایع دستی در رشته سراجی سنتی (چرم دوزی) در شهر رشت افتتاح شد. شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در آیین افتتاح این کارگاه از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی در سطح شهر ابراز خرسندی کرد و گفت: سراجی سنتی یا چرم‌سازی یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنر‌های سنتی گیلان زمین است که متأسفانه در حال فراموشی است و در گذشته‌های نه چندان دور ساکنان شهر و روستا برای کفش‌دوزی، زین‌سازی، پوشش تسلیحات فردی و افسار و لگام و برخی از وسایل شکار به راسته بازار سراجان مراجعه می‌کردند. این مسئول با بیان اینکه افتتاح این کارگاه به‌منظور آموزش و ترویج رشته فراموش شده سراجی است، افزود: صنایع دستی حوزه‌ای شاخص در ایجاد اشتغالزایی، تولید سرمایه و معرفی منطقه بوده و از راه‌اندازی کارگاه‌ها و احیای رشته‌های فراموش شده صنایع‌دستی در استان گیلان حمایت می‌کنیم. انتخابی با اشاره به لزوم برندسازی محصولات صنایع دستی گیلان افزود: نیاز است به منظور رقابت با کالا‌های مشابه خارجی، هنرمندان صنایع دستی ضمن ارائه محصولات تلفیقی و خلاقانه، نسبت به بازاریابی و تبلیغ محصولات در شبکه‌های مجازی و بازار هدف اهتمام ورزند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساره زمانی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
سلام ممکنه آدرس و شماره این کارگاه چرم دوزی یا اسمی ازش بمن بدید چون خیلی دوست دارم ک تو یک کارگاه چرمدوزی مشغول بکار بشم . خودم هم چرم دوزی بلدم . اگر براتون ممکنه به ایمیلم یا شمارم پیام بدید متشکرم
09117191576
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار