کد خبر: 991465
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
پیام آیت‌الله جنتی به ناظران شورای نگهبان
دبیر شورای نگهبان در پیامی به ناظران شورای نگهبان در سراسر کشور تأکید کرد: اعضای عزیز شبکه بزرگ و سراسری نظارت بر انتخابات لازم است در گام دوم انقلاب، نظارت بر انتخابات، دقیق‌تر، کارآمدتر و مؤثرتر باشد و تکالیف قانونی شورای نگهبان در انتخابات با حساسیت بیشتری انجام پذیرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز سه‌شنبه در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پیامی خطاب به ناظران شورای نگهبان اظهار داشت: موضوع انتخابات در طول ۴۱ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله‌ای تعیین‌کننده و تجدید حیات دهنده برای مجموعه حرکت کشورمان بوده است. دبیر شورای نگهبان افزود: در این چهار دهه با هر بار حضور پرشور و وفادارانه مردم در پای صندوق‌های رأی، یک قوت و روح جدیدی در کالبد کشور، ملت و انقلاب دمیده شده و مجموعه‌ای از مشکلات و در بعضی مواقع بحران‌هایی را از کشور دفع کرده است.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد: اعضای عزیز شبکه بزرگ و سراسری نظارت بر انتخابات لازم است در گام دوم انقلاب، نظارت بر انتخابات، دقیق‌تر، کارآمدتر و مؤثرتر باشد و تکالیف قانونی شورای نگهبان در انتخابات با حساسیت بیشتری انجام پذیرد که اهم محور‌های آن را متذکر می‌شوم.

جنتی افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران یک امر تشریفاتی و نمایشی نیست و اراده این نظام بر حاکمیت مردم شکل گرفته است. این مردمند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و جریان امور را به مقصود خویش رهنمون می‌سازند. نقش مردم در اداره کشور امری مقدس و دستوری الهی و قانونی است و همه ناظران باید با اخلاص عمل و نیت الهی از جمهوریت نظام و سلامت انتخابات پاسداری و مراقبت نمایند و امانت‌دار آرای مردم باشند. دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به عنوان داور ملی و بی‌طرف در انتخابات، از پیروزی و شکست هیچ جناحی منتفع یا متضرر نمی‌شود و به تعبیر امام راحل «میزان رأی ملت است». یکایک آرایی که در صندوق ریخته می‌شود محترم و حق‌الناس است و تضییع آن‌ها از سوی هرکس، مستوجب عقوبت اخروی و الهی خواهد بود. کلیه ناظران به دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی، باید مُرِّ قانون را اعمال و از برداشت‌های سلیقه‌ای اجتناب کنند.

جنتی اضافه کرد: همانطور که در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شده است، بر عدم ورود نیرو‌های مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان، نظارت و دقتی ویژه صورت گیرد و تمامی موارد خلاف، به صورت فوری به شورای نگهبان گزارش و منعکس شود. هرگونه سوء استفاده از منابع عمومی و امکانات دولتی به نفع یک جریان یا داوطلب، خلاف عدالت انتخاباتی و نتیجه آن محدود کردن حق رأی مردم است. وی افزود: در بررسی گزارش‌ها و نظارت بر فرایند‌های انتخابات به هیچ وجه به گزارش‌های غیرمستند و منابع غیرمعتبر توجهی نشود و در تنظیم گزارش‌ها، ادله و مستندات کافی لحاظ گردد. در برابر کوچک‌ترین تخلف نیز چشم‌پوشی نشود تا راه برای تخلفات بزرگ‌تر باز نگردد. دبیر شورای نگهبان یادآور شد: در برابر حقوق مردم و حقوق داوطلبان هیچ‌گونه مسامحه و کوتاهی نشود. کلیه شکایات و اعتراضات داوطلبان با دقت شنیده و رسیدگی و کلیه مدارک و مستندات آن‌ها دیده و بررسی شود. قضاوت در این خصوص صرفاً بر مبنای قانون و عدالت صورت گیرد و پاسخگویی لازم در برابر اعتراضات و سؤالات آنان وجود داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار