کد خبر: 991410
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
رئیس کل گمرک ایران گفت: هدف اصلی از ترخیص خودرو‌های باقی مانده در گمرک جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات است و برخلاف شایعات و اتهام‌های که زده شده، هیچ هدف پشت پرده‌ای در ترخیص آن‌ها پیگیری نمی‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مهدی میراشرفی امروز (سه شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در کشور ما قوانین تجارت بسیار گسترده است و برای آنکه به همه آن‌ها مسلط شویم باید مباحث و قوانین مختلف را بررسی و مطالعه کنیم که این موضوع چه فعالیت در این حوزه و چه تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند.

به گفته وی، در حوزه ثبت سفارش و ترخیص کالا‌ها نیز در بسیاری از کشور‌ها تنها یک نهاد تصمیم‌گیر در این زمینه وجود دارد، اما در ایران تعداد این نهاد‌ها بسیار بالاست و بعضا تصمیماتی که از سوی آن‌ها گرفته می‌شود نیز با یکدیگر متفاوت است و علت به وجود آمدن برخی از مشکلات در حوزه تصمیم گیری برای ورود یک کالا نیز همین مسئله است.

صادرات از نظر وزنی ۴ برابر واردات است

رئیس کل گمرک ایران با بیان این که در ۱۰ ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۲۵ میلیون تن صادرات کالا از گمرکات کشور انجام شده است، بیان کرد: این صادرات که در شرایط سخت تحریم اجرایی شده نشان‌دهنده قدرت تولیدکنندگان ایرانی است و باید از آن‌ها برای این عملکرد تقدیر کرد. میزان واردات کشور نیز در این مدت حدود ۳۱ میلیون تن بوده و به این ترتیب صادرات وزنی کشور حدودا چهار برابر واردات است.

میراشرفی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از واردات کشور کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات تشکیل می‌دهند و خوشبختانه با وجود تحریم‌ها توانسته‌ایم مایحتاج کشور را از طریق گمرکات وارد کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های که تحریم‌ها در مسیر فعالیت گمرک ایجاد کرده بیان کرد: اگر تا پیش از تحریم‌ها نقل و انتقال اسناد و جابجایی‌های مربوط به ارز در فاصله بین ۱۵ تا ۱۷ روز اجرایی می‌شد ما در دوران تحریم این اسناد را باید در زمان بیش از ۳۰ روز جابجا کنیم. در کنار آن نبود سوئیفت نیز مشکلاتی به وجود می‌آورد، اما خوشبختانه با این وجود فعالیت گمرک متوقف نشده و عملکرد صادر کنندگان و وارد کنندگان ما قابل تقدیر است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار