کد خبر: 991316
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
شبه‌نظامیان طالبان به‌رغم اعلام پایان مذاکرات این گروه با امریکا و امضای قریب‌الوقوع سند توافقنامه صلح، اعلام کرده‌اند که تا زمان دریافت دستورالعملی برای کاهش خشونت‌ها به حملات ادامه خواهند داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز دو شنبه به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: توافقنامه صلح با امریکا تا پایان ماه فوریه امضا خواهد شد. هر دو طرف قرار است اعلامیه‌های جداگانه‌ای را منتشر کنند که در آن تاریخ امضای توافقنامه نیز تعیین شده است. انتظار می‌رود با امضای این سند، زمینه مذاکرات بین‌الافغانی فراهم شود و امریکا خروج نیروهایش را از افغانستان آغاز کند. پیش از این مقامات ارشد امریکایی از امضای احتمالی توافقنامه صلح با طالبان در آینده نزدیک خبر داده بودند. این دو مقام ارشد امریکایی گفته بودند که هیچ یک از بند‌های توافقنامه امریکا و طالبان بدون شرط نیست و طالبان حاضر شده است از جنگ و خشونت دست بردارد و جامعه کثرت‌گرا را بپذیرد. پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا گفته بود که به زودی توافقنامه هفت روزه کاهش خشونت‌ها بین امریکا و طالبان در افغانستان اجرا خواهد شد و بلافاصله سربازان امریکایی این کشور را ترک خواهند کرد. ساعاتی بعد از اسپر، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا از دستیابی به پیشرفتی مهم در مذاکرات صلح با طالبان خبر داد. همچنین ریاست جمهوری افغانستان که در این مدت با طرح کاهش خشونت به شدت مخالفت می‌کرد، در روز‌های اخیر ابراز امیدواری کرد که این کاهش به صلح پایدار منجر شود. 

این در حالی است که فرماندهان طالبان روز دو شنبه گفتند که عملیات این گروه تا زمانی ادامه می‌یابد که آن‌ها دستورالعمل‌های جدیدی بر اساس توافق با امریکا برای کاهش خشونت در این کشور دریافت کنند. یکی از فرماندهان طالبان در هلمند هم گفت: «رهبری ما پیامی درباره آتش بس به ما نداده است. فرماندهان طالبان در پکتیا و ننگرهار هم گفته‌اند که به حملات خود همانطور که برنامه‌ریزی شده، ادامه می‌دهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار