کد خبر: 991210
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
نماینده ولی فقیه در استان کردستان
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نسبت به اهل بیت حق معرفت، حق مودت، حق اطاعت، حق اکرام و احترام، حق یاد کردن و بیان فضائل و حق زیارت را باید رعایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

سید محمد حسینی شاهرودی در دومین همایش نغمه‌سرایان اهل سنت کشور که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر فرمود خدایا دستور دادی ذریه‌ام را در جوار خانه تو قرار دهم تا این نسل پرچمدار دین باشند و اقامه نماز برپا دارند و باید حمایت‌های ویژه‌ای از آنها شود.

وی افزود: در راس کسانیکه ایمان کامل و عمل صالح دارند اهل‌بیت قرار دارد و اراده خداوند براین است که اهل‌بیت از هرگونه نفس و پلیدی پاک باشد و قلب‌هایشان باید جایگاه وحی الهی باشد تا بین مردم باید دارای جایگاه ویژه‌ای باشند.

وی با اشاره به جایگاه مودت و محبت خاطرنشان کرد: محبت را در دل می‌توان مخفی کرد اما مودت باید به اشکال مختلف اظهار و بیان شود و بی‌شک اهل بیت نیز غم و شادی‌هایشان را با ما تنظیم می‌کنند و باید نسبت به اهل بیت محبت و مودت را نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مودت به اهل بیت دستوری قرآنی است، یادآور شد: جایگاه والای پیامبر و اهل بیت ایشان در آیات متعدد قرآن به صورت‌های مختلف مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

حسینی شاهرودی اعلام کرد: یکی از مصادیق مودت زیارت است و برخی دشمنان ما برای اینکه رابطه‌ها قطع شود زیارت را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: براساس منابع اهل سنت پیامبر اسلام نسبت به زیارت تاکید فراوان کرده است و آنرا ارزشمند بر‌می‌شمارد چرا که موجب برقراری ارتباط است.

وی اضافه کرد: براساس روایت پیامبر اکرم(ص) بعد از نماز باید صلوات فرستاد که امام شافعی این روایت را در قالب شعر درآورده است و پیامبر فرموده است کسی که نماز بخواند و برمن و اهل بیت درود نفرستد نمازش قبول نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نسبت به اهل  بیت حق معرفت، حق مودت، حق اطاعت، حق اکرام و احترام، حق یاد کردن و بیان فضائل و حق زیارت را باید رعایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر