کد خبر: 991137
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:‌در شرایط فعلی کشور معتقدم اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته‌باشد و از دودکش آن بنگاه اقتصادی دود بلند می‌شود و یک عده در آن کار می‌کنند و تولید در جریان است نباید به فکر پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، محمد شریعتمداری در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بودجه دولت در سال ۱۳۹۸ گفت: وقتی دولت بودجه‌ای را تقدیم مجلس با رقم ۴۷۰ هزار میلیارد می‌کند در مرحله اول این بودجه به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد و در مرحله دوم به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد وامروز ۳۰۱ هزار میلیارد تومان‌شده و به عبارتی بودجه مالی دولتی در یک سال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان قابلیت عمل ندارد و طبیعی است با این شرایط تکانه‌های فوق‌العاده‌ای بر نظام اقتصادی کشور ایجاد شود.

شریعتمداری افزود:‌هر چند بودجه عمومی کل اقتصاد ایران نیست و اقتصاد ایران یک نظام مویرگی در کنار خود دارد که به این آسانی قابل‌گسیختگی نیست، اما به هر حال متأثر از این عوامل است. من به سفیر فرانسه با استحکام (تأکید) گفتم که با فشار آوردن به چهارراه پاستور که یک طرف آن نهاد ریاست جمهوری و یک طرف آن قوه قضائیه و یک طرف قوه مقننه است و... نمی‌توانیم ملت را از پای بیندازید و این خیال باطلی است.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور معتقدم اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد و از دودکش آن بنگاه اقتصادی دود بلند می‌شود و یک عده در آن کار می‌کنند و تولید در جریان است نباید به فکر پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم و باید اجازه دهیم چرخ‌های آن بنگاه اقتصادی به هر ترتیبی که ممکن است بچرخد حتی اگر ما بخواهیم به حق مالیات را وصول کنیم.

شریعتمداری گفت:‌حسابرسی تأمین اجتماعی چه ۱۰ ساله و صد ساله باید انجام شود، اما امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که واحد‌های تولیدی واقعی را که در آن اشتغال در جریان است، کمک کنیم تا چرخ‌هایشان بچرخد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار