کد خبر: 991132
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
رئیس سازمان محیط‌زیست:
رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: آلودگی هوا سالانه ۳۰هزار نفر کشته بر جای می‌گذارد، در حالی که تصادفات جاده‌ای حدود ۱۶هزار نفر تلفات دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عیسی کلانتری، در بیست و یکمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، گفت: آلایندگی هوا به‌خصوص در کلانشهر‌ها در کشور ما دو برابر حوادث جاده‌ای تلفات دارد، در حالی که ما این همه به حوادث جاده‌ای اهمیت می‌دهیم. کلانتری تأکید کرد: حفظ محیط‌زیست چه بخواهیم و چه نخواهیم اجتناب‌ناپذیر است. چه دولت‌ها بخواهند و چه نه، باید محیط‌زیست را در اولویت‌های اصلی خود قرار دهند. کلانتری بیان کرد: امروز حفاظت از محیط‌زیست در کشور ما اجباری است و کارخانه‌داری هم که قبلاً فکر می‌کرد توجه به محیط‌زیست یک رفتار فانتزی است، امروز این‌طور فکر نمی‌کند، به‌خصوص با افزایش آگاهی مردم از حقوق اجتماعی خود که محیط‌زیست را نیز از حقوق شهروندی خود تلقی می‌کنند. وی افزود: یکی از پایه‌های توسعه پایدار حفظ حقوق نسل‌های بعد است که در طول ۷هزار سال تمدن ما متأسفانه نسل حاضر در حفاظت از حقوق نسل‌های بعد نسبت به همه این دوران بی‌توجه‌ترین بوده است. نیاز‌های وضع موجود ما روز به روز افزایش پیدا کرده و فشار بر منابع چندین برابر شده است. رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: امروز شاهدیم که سالانه ۵۰تا ۶۰هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس ما خشک می‌شود. فشار بر طبیعت در ۴۰ سال گذشته یکی از نتایجش این بوده که جنگل‌ها به علت فرسایش خاک و فشار بر منابع آبی ضعیف و ضعیف‌تر شده و امروز بیماری بر آن‌ها غالب شده است. رئیس سازمان محیط‌زیست یادآور شد: قرار بود ۷۰هزار کامیون نوسازی شود، قرار بود کل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ما تا پایان دولت یازدهم نوسازی شود، قرار بود موتورسیکلت برقی تولید کنیم و موتورسیکلت‌های کاربوراتوری ظرف ۱۰سال حذف شوند. این کار‌ها سالی ۲۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌خواست، اما الان کل درآمد دولت صرف واردات کالا‌های اساسی می‌شود. اولویت اول ما الان تأمین کالای اساسی در شرایط تحریم است که با این همه فشار بیش از حد بر منابع آبی، تولیدات ما حدود ۳۵ میلیارد دلار در بخش کشاورزی است.

وی هشدار داد: بعد از روسیه ما بالاترین شدت انرژی را در جهان داریم. این افتخار نیست که ما روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم. کشور همسایه که تولید ناخالص داخلی آن ۵ /۱ برابر ما و جمعیتش هم اندازه ایران است، مصرف روزانه‌اش کمتر از یک پنجم ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار