کد خبر: 991110
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
رئیس مرکز دولت الکترونیک وزارت کشور:
سرويس سياسی جوان آنلاين: استناد شرکت در انتخابات، احراز هویت الکترونیکی است، نه مُهر در شناسنامه، هر چند شناسنامه رأی‌دهنده‌ها هم مُهر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، امیر شجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک وزارت کشور با اعلام این خبر که احراز هویت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیک صورت می‌گیرد، گفت: تجهیزات خاص این کار را هم تهیه کرده‌ایم و در اختیار تمام شعب اخذ رأی قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ملاک رأی دادن به جای مهر شناسنامه، پاسخ سامانه احراز الکترونیک هویت است به این معنا که اگر کسی شناسنامه‌اش مهر نداشته باشد ولی سامانه ما رأی دادن او را تأیید کند، دیگر رأی‌گیری از او صورت نخواهد گرفت، هر چند ما شناسنامه‌ها را همچنان مُهر خواهیم زد.
رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، در خصوص واکنش رئیس‌جمهور در برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور افغانستان و عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور ما نیز گفت: فکر می‌کنم منظور آقای رئیس‌جمهور اخذ رأی الکترونیک بود که در این دوره انجام ندادیم و در دوره بعدی این کار را عملیاتی می‌کنیم. بقیه فرآیند‌های انتخابات کاملاً الکترونیک است و در این دوره روی احراز هویت به صورت الکترونیک متمرکز شده‌ایم.

شجاعان تجمیع آرا در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را الکترونیکی اعلام کرد و در مورد تجهیزات رأی‌گیری الکترونیک ادامه داد: رأی‌گیری الکترونیک برای دوره بعدی انتخابات عملیاتی می‌شود که بنا بر توافقی که در برگزاری این شیوه انتخابات صورت بگیرد، دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری یا انتخابات دوره بعدی مجلس شورای تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با یادآوری برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۱۳۹شهر در انتخابات شهر و روستا گفت: در این شهر‌ها انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد و اخذ رأی هم به صورت الکترونیک بود و در دور آتی همین کار را انجام خواهیم داد.
رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، همچنین از افتتاح ۱۴ خدمت الکترونیکی در دولت الکترونیک در دهه فجر امسال خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار