کد خبر: 991030
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
مدیرکل بهزیستی البرز:
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: باید قبول کنیم تا وقتی شرایط اقتصادی مناسب نباشد، هر چقدر هم که مسئولان تلاش کنند نمی‌توانیم آمار تکدی‌گری را به صفر برسانیم.

اسدالله حیدری با اشاره به افزایش تعداد متکدیان در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان کرج طی چند ماه اخیر، اظهار کرد: بیشتر این متکدیان اتباع پاکستانی و افغانستانی هستند .

وی با بیان اینکه متولی ساماندهی متکدیان دستگاه‌های مختلفی هستند و این وظیفه صرفاً محدود به بهزبستی نیست، گفت: به عنوان مثال شهرداری وظیفه دارد این افراد را جمع آوری و به مرکز غربالگری متکدیان استان انتقال دهد تا هویت و وضعیت آنها مشخص شود.

حیدری توضیح داد: در این مرکز متکدیان ایرانی از غیرایرانی جدا و زمینه رد مرز آنهایی که هویت ایرانی ندارند، فراهم می‌شود.

این مسئول افزود: البته رد مرز اتباع خارجی متکدی با توجه به اینکه سیاست کلی دولت اخراج آنها از کشور نیست، فرایندی پیچیده و طولانی دارد.

حیدری ادامه داد: باید قبول کنیم تا وقتی شرایط اقتصادی مناسب نباشد، هر چقدر هم که مسئولان تلاش کنند نمی‌توانیم آمار تکدی‌گری را به صفر برسانیم.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه با اشاره به وضعیت کودکان کار استان گفت: ۸۰ درصد این کودکان اتباع خارجی هستند و متأسفانه بهزیستی بر اساس قانون وظیفه‌ای برای ساماندهی کودکان کار غیر ایرانی که فاقد اسناد هویتی هستند، ندارد.

وی اظهار کرد: علی رغم محدودیت‌های قانونی، بهزیستی بنا به وظیفه ذاتی خود در قبال کودکان کاری که اتباع خارجی هستند هم احساس مسئولیت می‌کند، ولی با توجه به بالا بودن تعداد آنها و منابع اعتباری محدود، ساماندهی همه آنها امکان پذیر نیست.

این مسئول اضافه کرد: برای ۲۰ درصد از کودکان کاری که ایرانی هستند، مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که به این کودکان خدمات مختلفی ارائه می دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار