کد خبر: 991028
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
آمار دوساله طرح اشتغال روستایی و عشایری از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی حاکی از آن است که طی دو سال گذشته حدود ۱۲۶ هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات بهره مند شدند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: برنامه اشتغال روستایی و عشایری از سال ۹۶ با مجوز از رهبری برای دریافت ۱.۵ میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت و این برنامه پس از ارائه لایحه از سوی دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی از اواخر سال ۹۶ رسماً عملیاتی شد.

در قالب برنامه اشتغال روستایی علاوه بر اختصاص معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی، ۴ بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک به عنوان بانک‌های عامل مجری این طرح مکلف شدند به تناسب منابع تخصیصی از محل صندوق توسعه ملی، نسبت به تأمین منابع برای اجرای این برنامه اقدام کنند.

بر این اساس به تناسب افزایش قیمت ارز، معادل ریالی منابع اشتغال روستایی و عشایری نیز افزایش یافت به طوری که در مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان با تلفیق منابع داخلی بانک‌ها برای اجرای این طرح اشتغالی اختصاص می‌یابد.

بر اساس این گزارش، از مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات این طرح، تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبارات به ۴ بانک عامل این طرح برای پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است.

کارنامه دو ساله اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۱۶۸ هزار طرح توجیهی کسب و کار از سوی متقاضیان به سامانه کارا (سامانه ثبت تقاضای تسهیلات اشتغال) ارائه شده است که از این میزان پس از بررسی طرح‌ها توسط کارگروه‌های ملی، استانی و همچنین بانک‌ها در نهایت تاکنون حدود ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ طرح به ارزش حدود ۱۱ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان تأیید و مصوب شده است. از بین طرح‌های تأیید شده، تاکنون تسهیلات حدود ۱۲۶ هزار طرح طی دو سال گذشته از سوی ۴ بانک عامل پرداخت شده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار