کد خبر: 990962
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم «مرد نقره‌ای»:
کارگردان فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» در آیین رونمایی از این فیلم گفت: یکی از اعضای هیئت انتخاب را پس از جشنواره فیلم فجر مورد پرسش قرار دادم که چرا فیلم ما در جشنواره پذیرفته نشد، در پاسخ به من گفت «سلیقه هیئت انتخاب نبود»!
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» در جریان نخستین اکران این فیلم که با حضور پدر و مادر شهید مدافع حرم «محسن حججی» در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: از روزی که با آقای امیری تهیه‌کننده درباره این فیلم صحبت کردیم، پیشنهاد کار در حوزه نوجوان را ارجح دانستم و برای این کار هم همه تاوان دادیم. دلمان می‌خواست تصویر خوبی از ایران ارائه بدهیم و در این امر فکر می‌کنم موفق بودیم. همه ما نسبت به چنین کار‌هایی باید احساس دین داشته باشیم، فارغ از اینکه مدیران فرهنگی حواسشان به جشنواره ونیز، به جشنواره کن یا به فضای روشنفکری یا هر جای دیگری باشد!

این کارگردان سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه اگر باز هم فرصت شود دوباره حاضرم در این حوزه کار کنم، ادامه داد: در این پروژه، دنبال بازیگر بودم، نه دنبال فضای سلبریتی‌بازی. در این فیلم با نسلی کار کردم که حالم را خوب کردند.
لطیفی با اشاره به اینکه در این پروژه دنبال دستمزد میلیاردی نبودم، تصریح کرد: اگر این پروژه درست حمایت می‌شد، شاید چیز دیگری می‌شد، البته ما نمی‌گوییم ۸ میلیارد و ۱۲ میلیارد کمکمان می‌کردند، بلکه حتی اگر ۵/۱ میلیارد هم بیشتر هزینه می‌کردیم، قطعاً کار بهتر از این هم می‌شد.

این کارگردان تلویزیون و سینما در پاسخ به اینکه چرا «مرد نقره‌ای» به جشنواره راه پیدا نکرده است، بیان داشت: از یکی از دوستان پس از اختتامیه جشنواره همین سؤال را پرسیدم، ایشان یکی از اعضای هیئت انتخاب بودند، گفتم، من به نظر شما احترام می‌گذارم، اما برایم جالب است که چرا این فیلم به بخش داوری راه پیدا نکرده است؟

وی ادامه داد: نمی‌دانم نظر شخصی‌شان بود یا خیر، اما در پاسخ به من گفت «سلیقه هیئت انتخاب نبود»! متأسفانه من این جمله را درک نمی‌کنم. سلیقه هیئت داوران قابل فهم است، اما سلیقه‌ای عمل کردن هیئت انتخاب را اصلاً نمی‌فهمم. احتمالاً من هم باید فیلمی برای جشنواره‌های خارجی بسازم تا کارم در داخل بهتر دیده شود.

وی در پایان افزود: برخی از دوستان علاقه داشتند تا فیلم را در جشنواره ببینند، اما چه فایده دارد که فیلم من به جشنواره راه پیدا کند، برایش سوت بزنند و بعد جایزه را به شخص دیگری بدهند.

جدیدترین اثر سینمایی محمدحسین لطیفی به موضوع عزت و هویت ایرانی و قداست پرچم ایران پرداخته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار