کد خبر: 990922
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
نزدیکی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها به انتخابات مجلس گویا باعث شد تا رئیس جمهور جلسه ستاد ملی زن و خانواده و نشست زنان مدیر و فرهیخته را با میتینگی سیاسی اشتباه بگیرد. او در سخنرانی‌اش در این نشست، طوری از حضور زنان در سیاست و مدیریت و انتخابات می‌گوید، گویی این سخنان، شعار‌های اوست و تازه قرار است رأی بیاورد و رئیس جمهور شود و طرحی نو دراندازد!

حسن روحانی می‌گوید: «نکته آخر که می‌خواهم بر آن تأکید کنم حضور زن‌ها در سیاست است. اینکه هیچ وقت در تاریخ ایران زن‌ها در سیاست به اندازه این ۴۱ سال حضور نداشته‌اند و اینکه زن‌ها می‌توانند سرنوشت یک انتخابات را عوض کنند. زن‌ها می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت را عوض کنند. در یک انتخابات ولو اینکه سال‌ها تلاش کردند، پول خرج کردند و رسانه و همه چیز دارند. اگر خانم‌ها تصمیم بگیرند و ببینند یک کاندیدایی بهتر است، قادر هستند آن کاندیدای مورد نظر خودشان را در انتخابات پیروز کنند... شور انتخابات با خانم‌هاست، در تمام انتخابات همیشه اینطور بوده، اگر خانم‌ها تصمیم بگیرند شور انتخابات را درست می‌کنند و خانم‌ها قادرند افرادی را که می‌بینند، افکارشان، نیات‌شان، تصمیمات‌شان، اذهان‌شان برای پیشرفت کشور مفیدتر است، آن‌ها را برگزینند و انتخاب کنند.»

زنان کشور نیمی از جمعیت کشور هستند، اما سیاست را نباید جنسیتی تعریف کرد، بدین معنا که این جمع، چون زن هستند، می‌توانند همه با هم موافق یا مخالف یک کاندیدا باشند. از سویی روحانی در دو دولت خود به‌رغم شعار‌ها حتی یک وزیر زن هم ندارد. او البته در همین سخنرانی نداشتن وزیر زن را تلویحاً تقصیر مجلس می‌اندازد: «غیر از معاونین رئیس جمهور که دست رئیس جمهور باز است و می‌تواند معاون خانم بگذارد، آن طرف هم دست را باز بگذارید، برای وزیر هم دست رئیس جمهور را باز بگذارید. چه اشکال دارد؟!»، اما به نظر می‌رسد روایت روحانی از نداشتن وزیر زن، همه ماجرا نیست. چنانچه شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان روحانی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با ایلنا گفته است: «زمانی که در دولت دوازدهم (روحانی) شعار انتخاب وزیر زن وعده داده شد، طرفدار‌های دولت قبل (احمدی‌نژاد) به خود من پیامک می‌دادند که این چیزی که برای شما آرزو است، برای ما خاطره است؛ این تابو در دولت دهم (احمدی‌نژاد) شکسته شد؛ دولت روحانی اگر می‌خواست، می‌توانست، اما به هر دلیلی انجام نشد؛ بار‌ها به روحانی گفتم با معرفی وزیر زن، توپ را در زمین مجلس بینداز.»
و جالب سخنان خود روحانی در صحن علنی مجلس و هنگام معرفی کابینه دولت دومش در مرداد ۹۶ است: «خیلی دلم می‌خواست حداقل سه زن را به عنوان وزیر انتخاب کنم، اما نشد! برخلاف شایعات، برای انتخاب کابینه، تحت هیچ فشاری نبودم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار