کد خبر: 990883
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
فیلم مستند داستانی "دو ابراهیم" روایت بین المللی از سرگذشت سرلشگر شهید ابراهیم خانی توسط مجید فرجی تولید شد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی دبیرخانه فرهنگی شهید خانی، مجید فرجی کارگردان این فیلم ضمن اعلام پایان مراحل تولید مستند داستانی "دو ابراهیم" آن را روایتی بین المللی از سرگذشت شهید سرلشگر تکاور ابراهیم خانی دانست.
مجید فرجی گفت: دو ابراهیم برداشتی از خاطرات یک درجه دار عراقی است که مواجهه خود با شهید تکاور ابراهیم خانی را روایت میکند.
وی افزود: این فیلم از جمله اولین آثاری است که روایت‌های داخلی و بین المللی درباره یکی از نیرو‌های تکاور ارتش در دوران دفاع مقدس را به شکل داستانی بیان میکند.
فرجی تاکید کرد که روایت‌های بسیار جذابی از نیرو‌های تکاور ایران از جمله شهید ابراهیم خانی وجود دارد که تا کنون از زاویه دید بین المللی به آن‌ها پرداخته نشده است و این فیلم ادای دینی در این زمینه است.
گفتنی است مستند داستانی "دو ابراهیم" به کارگردانی مجید فرجی و تهیه کنندگی دبیرخانه فرهنگی شهید ابراهیم خانی و همکاری حوزه هنری البرز تولید شده است.


توقیف مستند داستانی "دو ابراهیم" تکذیب شد

برخی خبر‌ها حاکی از توقیف فیلم مستند داستانی "دو ابراهیم" به دلیل ورود حامیان خارجی و تحریف موضوع است که تا کنون رسما تایید نشده است.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه فرهنگی شهید خانی، این روز‌ها اخبار و شایعاتی در خصوص توقیف فیلم مستند داستانی "دو ابراهیم" مطرح شده است که به موضوع فعالیت‌های تکاوری ارتش در دوران دفاع مقدس و سرگذشت تکاور شهید سرلشگر ابراهیم خانی می‌پردازد.
برخی از منابع علت این توقیف را ورود تهیه کنندگان بین المللی برای خرید و حمایت از این فیلم دانسته اند و برخی نیز موضوع جنجالی این فیلم در خصوص فعالیت‌های تکاوری را دلیل توقیف و ورود نهاد‌های نظامی ذکر کرده اند.
این در حالی است مجید فرجی کارگردان فیلم این شایعات را بار‌ها تکذیب کرده است و تهیه کننده اصلی یعنی دبیرخانه فرهنگی شهید ابراهیم خانی نیز ابلاغ رسمی خبر توقیف را تایید نکرده است.
به جهت جلوگیری از آسیب به فرایند اکران، این دبیرخانه از همه فعالان رسانه‌ای و هنری درخواست می‌نماید که اخبار دقیق در خصوص این فیلم مستند را صرفا از سایت دبیرخانه دریافت و نشر دهند. Www.khani-fest.com
بدیهی است کارگردان و تهیه کننده فیلم برای حفظ آزادی اندیشه و هنر تا حد ممکن این موضوع را پیگیری کرده و از این فیلم در برابر هرگونه فشار و آسیب مراقبت خواهند نمود.
"دو ابراهیم" روایتی متفاوت از فعالیت‌های تکاوری ارتش در دوران دفاع مقدس با محوریت سرگذشت تکاور شهید سرلشگر ابراهیم خانی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار