کد خبر: 990751
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلای معلی با اشاره به گسترش برخی بی‌اخلاقی‌ها در عراق، ضعف نظام سیاسی را عامل بی‌توجهی به ارزش‌ها و اخلاق در جامعه عراق دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عبدالمهدی الکربلایی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه عراق در عین حال که بیانیه‌ای قرائت نکرد، ارزش‌ها و اخلاق را عامل پیشرفت و شکوفایی جوامع ذکر کرد و افزود که عدالت، احترام به حقوق دیگران، احترام به نظم، حفظ میثاق‌ها و ارزش قائل شدن به علم از جمله ارزش‌های مهم در هر جامعه است.

الکربلایی خاطرنشان کرد: «همه افراد جامعه در راستای از بین بردن این رفتار‌ها و ارزش‌های نادرست مسئولیت دارند. با توجه به اینکه نقش نظام سیاسی در این امور بسیار کم‌رنگ است باید افراد جامعه به این مسئولیت عمل کرده و در برابر آن ساکت ننشینند.»

خودخواهی، دروغگویی، نقض حرمت دیگران، تعصب‌های قومی، مذهبی، عشایری و کینه‌توزی و تعدی به دیگران به ویژه از سوی آن‌ها که در موضع مسئولیت هستند. وی توسل به خشونت برای حل مشکلات، رشوه، پولشویی و بهره‌کشی از دیگران را از جمله سایر موارد نقص اخلاقی عنوان کرد. نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین گفت که برخی از اقدامات ازجمله تجارت مواد مخدر، افزایش موارد خودکشی و شکل و شمایلی که با روح جامعه عراق همخوانی ندارد، از دیگر مظاهر غیراخلاقی است که اخیراً در جامعه عراق گسترده شده است.

وی خاطرنشان کرد که پایبندی جدی به ارزش‌ها و اخلاق درست و تبدیل کردن این ارزش‌ها و اخلاق به فرهنگ در جامعه و تدریس آن در مدارس و دانشگاه‌ها راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار