کد خبر: 990598
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
«ماری یووانویچ» ضمن انتقاد از دولت ترامپ و سیاست خارجی آن تصریح کرد وزارت خارجه آمریکا در حال حاضر به دردسر افتاده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ماری یووانویچ» سفیر برکنار شده آمریکا در اوکراین که از سوی ترامپ از کار خود برکنار شد روز گذشته در یک سخنرانی در دانشگاه «جوج تاون» در واشنگتن به انتقاد از دولت ترامپ پرداخت و گفت وزارت خارجه آمریکا گرفتار دردسر شده است.

یووانویچ در سخنرانی خود گفت: «درست الان، وزارت خارجه گرفتار دردسر شده است. سران ارشد، فاقد نگاه سیاسی، شفافیت اخلاقی و مدیریتی هستند. فرایند‌های سیاسی با تصمیماتی که از بالا و با کمترین بحث و مشورت اتخاذ می‌شود جایگزین شده‌اند. پست‌های خالی همانطور خالی مانده‌اند و کارمندان ما به طور فزاینده به این می‌اندیشند که حتی اگر پشت در‌های بسته درباره سیاست‌ها ابراز نگرانی کنند آیا امنیت دارند یا خیر.»

یووانویچ در ادامه سخنرانی خود به انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ پرداخت و گفت: «اگر رک و بی‌پرده سخن بگویم، سیاست خارجی غیراخلاقی و بر پایه حدس و گمان‌های گسترده که تهدید، ترس و سردرگمی را جایگزین اعتماد می‌کند، نمی‌تواند مدت خیلی طولانی کارساز باشد.»

این سفیر برکنار شده آمریکا همچنین گفت وزارت خارجه این کشور کاملا تهی شده است و حقیقت در این زمینه بسیار اهمیت دارد. او تاکید کرد که «باید دوباره قدرت به دیپلمات‌ها برای انجام کارهایشان بازگردد.» یووانویچ گفت: «نمی‌توانیم از به اشتراک گذاشتن تخصص یا برخورد با فرضیات دروغ ترس داشته باشیم.»

بنا به نوشته اکسیوس، وزارت خارجه آمریکا هنوز به این سخنان واکنش نشان نداده است. با این حال رئیس‌جمهور این کشور در پیامی توئیتری و در انتقاد از یووانویچ گفته بود «آمریکا در حال حاضر سیاست خارجی بسیار قوی و قدرتمندی دارد، سیاستی که بسیار با سیاست دولت قبلی متفاوت است.»

این سخنان یووانویچ یک هفته پس از انتشار یک مطلب از او در روزنامه واشنگتن پست در پنجشنبه گذشته مطرح می‌شود. هفته گذشته و درست یک روز پس از تبرئه شدن ترامپ در دادگاه استیضاح سنا، سفیر آمریکا در اوکراین گفته بود دولت ترامپ «نهاد‌های دموکراتیک ما را تضعیف کرده است.»

ترامپ در مه ۲۰۱۹ یووانویچ را که از دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، سفیر این کشور در اوکراین بود از سمتش برکنار کرد. برکناری او نقش اساسی در طرح استیضاح ترامپ داشت و در زمان شهادت دادن او در مقابل کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز ترامپ در توئیترش به شدت به او تاخت و از او انتقاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار