کد خبر: 990538
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
پایان هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان جور همه را کشید
رقابت‌های هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در حالی عصر سه‌شنبه به پایان رسید که پرسپولیس کار خود را با شکستی تلخ آغاز کرد، اما سپاهان جور دیگر نمایندگان ایران را با یک پیروزی پرگل برابر حریف اماراتی خود کشید و گام نخست را محکم برداشت.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صدرنشین لیگ برتر ایران می‌توانست گام نخست را در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محکم بردارد، اما تکرار یک اشتباه مرگبار تاوان سنگینی را برای یحیی و شاگردانش در بازی اول در پی داشت. شکست ۲ بر صفر در خانه حریف که جبرانش بدون شک کار ساده‌ای نیست!

صرف‌نظر از نتایج به دست آمده در این هفته آنچه بیشتر از همیشه نمود داشت اینکه باشگاه‌های فوتبال ایران تا چه میزان در مقابل قدرت لابی‌گری و دلاری رقبای غرب آسیا به‌خصوص تیم‌های عربی تنها و بی‌سلاح هستند. بازی در زمین بی‌طرف و قبول صفر تا صد تمام نقشه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا با هدایت سعودی‌ها تنها بخشی از این اتفاق تلخ است که ثمره آن در هفته اول مسابقات با یک تساوی، دو شکست و یک پیروزی دیده شد.

تاوان سنگین یک اشتباه مرگبار
تاریخ دوباره تکرار شد، این‌بار برای پرسپولیس. درست اتفاقی که در بازی با ژاپن به قیمت حذف تیم ملی از جام ملت‌ها رخ داد، برای پرسپولیس هم یک شکست تلخ را به دنبال داشت. رها کردن بازی برای اعتراض به داوری قبل از آنکه بازی متوقف شود یا توپ به اوت برود، تکرار تجربه‌ای بود که گویا دارد برای بازیکنان ایران به یک عادت تبدیل می‌شود، عادتی که نتیجه‌ای جز ناکامی ندارد. این می‌تواند بدترین اشتباه یک مدافع باشد. اشتباهی که دروازه را آسیب‌پذیرتر از هر زمان دیگری می‌کند. ضربه سر مانژو در چارچوب نبود. شارژ کردن نادری حین زدن ضربه سر توسط مانژو می‌توانست پایان داستانی باشد که داور از روی عمد یا غیرعمدی از آن گذشت، اما هجوم شجاع به سمت قاضی میدان برای اعتراض و رها کردن بازی توسط مدافعان پرسپولیس (خلیل‌زاده و نادری) یک فرصت ایده‌آل برای حریف فراهم کرد تا مانژوکیچ یارگیری نشده به راحتی و قبل از آنکه شجاع و نادری به یاد بیاورند بازی در جریان است روی سانتر معزعلی دروازه بیرانوند را باز کند، آن‌هم در دقیقه پنجم بازی و همین گل زودهنگام بود که شیرازه تیم یحیی را خیلی زودتر از حد تصور از هم پاشید، به طوری که الدحیل گل دوم را هم به فاصله پنج دقیقه به ثمر رساند تا برنده زودهنگام بازی نخست لقب گیرد و رسانه قطری با به رخ کشیدن بازی نه چندان جالب تیم یحیی تیتر بزند: «الدحیل بیش از حد به پرسپولیس احترام گذاشت!»

تیمی که کام‌بک بلد نیست
یحیی بدون شک مربی جوان و خوبی است. این را در رقابت‌های لیگ برتر با چند تیم ثابت کرده، با پرسپولیس هم به‌رغم عدم آشنایی کامل با نفراتش در چند بازی لیگ نتایج خوبی گرفته که شاید بهترین آن تساوی با استقلال باشد، آن‌هم در شرایطی که دو مرتبه دروازه‌اش باز شد، اما توانست با جبران گل‌های خورده از شکست در دربی فرار کند. در بازی با الدحیل، اما پرسپولیس یحیی ثابت کرد که کام‌بک بلد نیست و یحیی هنوز در بازگرداندن تیمش به جریان بازی مشکل دارد، چراکه در غیر این صورت باید در بیش از ۷۵ دقیقه باقیمانده از بازی بعد از دریافت دو گل حداقل یکی از گل‌های خورده در خانه حریف را جبران می‌کرد تا کارش برای جبران این ناکامی در بازی برگشت آسان‌تر باشد، اما نتوانست. هرچند که یحیی در توجیه ناکامی برابر الدحیل می‌گوید که حریف تنها سه موقعیت گلزنی داشت، اما این توجیه او را بیشتر زیر سؤال می‌برد که چطور تیمی که تنها سه موقعیت گلزنی داشته توانسته بازی را با برتری ۲ بر صفر به پایان برساند، در حالی که پرسپولیس موفق به رد کردن یک توپ از خط دروازه حریف هم نشد.

خطه حمله‌ای که هنوز زهردار نیست
شاید بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس به‌رغم جذب نفرات جدید همچنان خط حمله این تیم باشد. هرچند دریافت دو گل از تیمی که یکی از بهترین خط دفاع‌های لیگ را دارد نیز غیرقابل توجیه است، اما بدتر از همه خط حمله پرسپولیس است که با وجود تقویتی که در نیم‌فصل شده، نمی‌تواند در بیش از ۷۰ دقیقه باقیمانده از بازی هیچ یک از گل‌های خورده را جبران کند و اگرچه بازی با الدحیل تازه اول راه است، ولی این معضل در صورت عدم حل‌وفصل، پرسپولیس را در ادامه راه با مشکلاتی به مراتب بیشتر بیشتر مواجه خواهد کرد و چه بسا به سرنوشتی دچار کند که فصل گذشته آن را تجربه کرد (عدم صعود از مرحله گروهی)، مگر آنکه یحیی هرچه سریع‌تر سر و سامانی به تیمش به خصوص در خط حمله بدهد.

سپاهان برترین نماینده ایران در هفته نخست
برخلاف سه نماینده اول، سپاهان با ارائه یک بازی زیبا و پرگل جور دیگر نماینده‌های ایران را کشید و گام نخست را پرقدرت برداشت. شاگردان قلعه‌نویی قبل از پایان بردن نیمه نخست بازی توسط محمد محبی در دقیقه ۳۸ به گل رسیدند، اما شاهکار زردپوشان اصفهانی در نیمه دوم بود که با ارائه یک بازی بی‌نقص اجازه ندادند العین از نزدیکی دروازه آن‌ها عبور هم کند و با سه گل دیگر محمد محبی (۳۸)، کی‌روش استنلی (۴۷)، سروش رفیعی (۵۲) و محمد طیبی (۷۹) نه فقط نسخه حریف اماراتی را پیچیدند که گام نخست را هم محکم و با اقتدار برداشتند، آن‌هم بعد از چهار سال دوری از آسیا و در شرایطی که العین خوب و مسلط بازی می‌کرد. به همین دلیل هم بود که قلعه‌نویی در کنفرانس بعد از بازی تأکید کرد: «العین ضعیف نبود، ما خوب بودیم و مثل یک ساعت منظم بازی کردیم.» در واقع سپاهان تنها نماینده ایران در هفته نخست بود که بازی خودش را انجام داد و نتیجه آن را هم دید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار