کد خبر: 990479
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱
کتاب «برخیزید» رونمایی شد
کتاب «برخیزید»، خاطرات سیدحمید شاهنگیان آهنگساز سرود‌های خاطره‌انگیز اول انقلاب رونمایی شد. شاهنگیان در مراسم رونمایی از این کتاب سرود‌های انقلابی را شناسنامه انقلاب عنوان کرد.
عارف جعفری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در ابتدای این برنامه، روح‌الله رشیدی نویسنده کتاب در سخنانی گفت: خوشبختی بزرگ من و دوستان بنده در مجموعه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب معاصرت با جمعی از دردانه‌های فرهنگی انقلاب است. به این دلیل دردانه می‌گوییم که مثل آن‌ها دیگر تکرار نخواهد شد و هیچ وقت آن بستر تاریخی که این عزیزان در آن درخشیدند، تکرار نخواهد شد. وی افزود: این خوشبختی مضاعف، زمانی حاصل می‌شود که ما با این عزیزان معاشرت و مصاحبت هم کردیم و این موضوع هم توفیق انحصاری بود که خداوند نصیب ما کرد و از این بابت هم خدا را شاکر هستیم. همچنین از استاد شاهنگیان هم تشکر می‌کنیم که این اجازه را به ما دادند که زندگی ایشان به واسطه کلام و جملات ما بر روی کاغذ جاری شود و به مخاطبان انتقال پیدا کند. نویسنده کتاب «برخیزید» ادامه داد: دوستان در جریان هستند که در دو سه سال اخیر مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با محوریت تاریخ‌نگاری فرهنگ و هنر انقلاب در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ برخی از محصولات آن به فرجام رسید و منتشر شد و آن مجموعه با انتشار کتاب‌های جدید آرام آرام تکمیل می‌شود.

رشیدی عنوان کرد: استاد شاهنگیان در سال‌های ۵۷ و ۵۸ همانند بسیاری از نیرو‌های اصیل انقلاب در چند جبهه و حوزه فعال بودند و کار کردند، از سپاه گرفته تا بنیاد هنری مستضعفان و سپس به مرکز موسیقی آمدند و خلاصه کار‌های مختلفی که در این کتاب گوشه‌هایی از آن‌ها را با قلم نارسای خودمان سعی کردیم نشان بدهیم. مرتضی قاضی محقق کتاب «برخیزید» نیز در سخنانی گفت: وقتی در سال ۹۱ وارد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب شدم اولین کاری که با توجه به تجربه‌ام به من پیشنهاد شد این بود که تلاش‌هایی در حوزه ثبت خاطرات تاریخ شفاهی موسیقی انقلاب صورت گرفته و لازم است تا مجموعه‌ای منسجم و با فکر آن را به نتیجه‌ای برساند. وی افزود: در اولین قدم ما بزرگان و سرآمدان حوزه سرود و موسیقی مردمی انقلاب را لیست کردیم. در نفرات اول استاد شاهنگیان قرار داشتند، از خوانندگان استاد گلریز و از آهنگسازان احمدعلی راغب هم بودند. محقق کتاب «برخیزید» ادامه داد: مسئولیت مدیریت کل این پروژه‌ها به من واگذار شد. در آن زمان من دوره‌ای را برگزار کردم و بزرگوارانی نیز در آن دوره شرکت کردند و آن‌هایی که در این دوره‌ها شرکت کردند محققین این پروژه‌ها شدند. بر این اساس که قرار شد هر دو نفر خدمت هر بزرگوار بروند و مصاحبه‌ها را انجام بدهند. در این مراسم حمید شاهنگیان در سخنانی با اشاره به ارزش معنوی و تاریخی سرود‌های منتشر شده در بحبوحه سال ۵۷، این آثار را شناسنامه انقلاب اسلامی نامید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار