کد خبر: 990423
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
جی‌دن کاکس آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم آمریکا و دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز جهان و برنز المپیک برای اینکه بتواند در المپیک ۲۰۲۰ مبارزه کند مانند علیرضا کریمی به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های کشتی آزاد المپیک از ۱۰ وزن این رشته، در ۶ وزن ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود و به همین دلیل بسیاری از کشتی‌گیران در سراسر جهان برای اینکه بتوانند در این رویداد بزرگ به میدان بروند تصمیم به تغییر اوزان خود می‌گیرند.

جی دن کاکس چهره مطرح کشتی جهان از آمریکا و دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز جهان و برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو که پس از کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس در وزن ۸۶ کیلوگرم، به وزن ۹۲ کیلوگرم آمده بود، اینبار نیز تصمیم به تغییر وزن خود گرفته تا بتواند شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست بیاورد.

کاکس پس از بررسی‌های صورت گرفته و مشاوره با مربیان تیم ملی آمریکا و مسئولان فدراسیون کشتی این کشور از میان دو وزن المپیکی ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم در نهایت تصمیم گرفت در یک وزن بالاتر و در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد.

این آزادکار پرقدرت و تنومند آمریکایی تاکنون جدی‌ترین سد در برابر علیرضا کریمی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در رویداد‌های بین‌المللی بود تا جایی‌که کریمی هیچ گاه نتوانست مقابل وی به برتری برسد.

کاکس برای پوشیدن دوبنده تیم ملی آمریکا در المپیک توکیو، کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک را در پیش دارد و با توجه به روند نزولی اسنایدر طی ماه‌های اخیر، به نظر می‌رسد توانایی برتری مقابل اسنایدر را خواهد داشت. احتمالا پیروزی با ضربه فنی محمد حسین محمدیان مقابل اسنایدر، تاثیر زیادی در این تصمیم کاکس داشته است.

علیرضا کریمی نیز اخیرا به وزن ۹۷ کیلوگرم آمده تا بتواند برای حضور در المپیک مبارزه کند که البته او هم رقیب داخلی قدرتمندی مانند محمدیان دارد.

کاکس در المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار