کد خبر: 990364
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
پلیس‌های قلابی که با پرسه شبانه در خیابان‌های پایتخت، موتورسیکلت‌های سنگین را سرقت می‌کردند و با درج آگهی در سایت‌های مجازی به فروش می‌رساندند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ساعت یک بامداد هفتم شهریورماه امسال اولین شکایت علیه پلیس‌های قلابی به پلیس‌۱۱۰ گزارش شد. لحظاتی بعد که مأموران کلانتری ۱۰۳‌گاندی در محل حاضر شدند، شاکی گفت که مردان مسلح با تهدید اسلحه موتورسیکلت سنگین او را سرقت و فرار کرده‌اند. وقتی کاراَگاهان اداره‌یکم پلیس‌آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران مأمور رسیدگی به پرونده شدند از شاکی تحقیق بیشتری انجام شد. او گفت: ساعت یک بامداد با موتورسیکلتم در حال عبور از حوالی میدان ونک بودم که راکب و ترک‌نشین یک موتورسیکلت فاقد پلاک از من خواستند توقف کنم. اول به حرفشان توجه نکردم، اما یکی از آن‌ها اسلحه‌ای نشانم داد و گفت که پلیس هستند. وقتی توقف کردم خواستم کارت شناسایی‌شان را نشان دهند، اما توجه نکردند. یکی از آن‌ها گفت تردد با موتورسیکلت سنگین غیرقانونی است و موتورم باید توقیف شود. آن‌ها با تهدید اسلحه موتورسیکلتم را سرقت کرده و فرار کردند که شکایت دارم.

در حالی که تحقیقات در این باره جریان داشت شکایت‌های مشابهی به کارآگاهان پلیس اعلام شد. مشخصاتی که شاکیان از پلیس‌های قلابی در اختیار پلیس گذاشته بودند با مشخصاتی که اولین شاکی در اختیار مأموران گذاشته بود مطابقت داشت، بنابراین مشخص شد که همه سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند در حال انجام است.

در شاخه دیگری از تحقیقات بود که اولین سرنخ به دست پلیس افتاد. اولین شاکی با حضور در اداره پلیس گفت که هنگام بررسی سایت‌های فروش کالا، متوجه شده که سارق موتورسیکلت او را برای فروش آگهی کرده‌است. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که فروشنده موتورسیکلت که مردی ۲۰‌ساله به نام حامد بود شناسایی کرد و ۱۷‌دی‌ماه حوالی میدان نارمک بازداشت و موتورسیکلت شاکی هم از او کشف شد. در بررسی بیشتر معلوم شد که سارقان شماره‌های شاسی و موتور آن را تغییر داده‌اند. حامد در اولین‌بازجویی‌ها گفت که سرقت را قبول ندارد و موتورسیکلت را از مردی ۳۳‌ساله به نام بهادر به قیمت‌۴۵‌میلیون تومان خریده است. با اطلاعاتی که حامد در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه بهادر حوالی خیابان ابوذر شناسایی شد و مأموران پلیس همزمان با دستگیری او یک دستگاه موتورسیکلت سنگین سرقتی دیگر از محل کشف کردند.

همزمان با دستگیری بهادر بود که وی از سوی شاکیان به عنوان یکی از پلیس‌های قلابی شناسایی شد. بهادر در بازجویی‌ها به سرقت‌موتورسیکلت‌ها با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: در ساعت پایانی شب‌ها در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم. از آنجا که موتورسیکلت‌های سنگین از ترس پلیس در همان ساعت پایانی شب در خیابان‌ها تردد می‌کنند، راکبان آن را با اسلحه تهدید و موتورسیکلت‌ها آن‌ها راسرقت می‌کردیم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت دو همدست وی هم شناسایی و بازداشت شدند. دو متهم بازداشت شده هم گفتند: ما پس از سرقت موتورسیکلت‌ها با از بین بردن ارکان اصلی و تغییر در ظاهر موتورسیکلت به مالخر (حامد) می‌فروختیم و پول را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

سرهنگ علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در جریان است. وی گفت: کسانی که به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای طرح شکایت به معاونت جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار