کد خبر: 990347
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: بازار سیاه بنزین عمدتاً مربوط به خودرو‌هایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضاً در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ناصر رئیسی فرد، عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفتگو با «میزان» با اشاره به مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین با ایجاد شوک مقطعی باعث کاهش مصرف سوخت در کوتاه‌مدت می‌شود، اما بنزین ماهیت مصرفی دارد و مصرف‌کننده با توجه به نیاز خود مصرف را تنظیم می‌کند. در صورت ایجاد روش‌های صحیح در ارائه سوخت می‌توان به مدیریت مصرف و تأمین نیاز بازار اقدام کرد، اما به دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه در خصوص آن شاهد ناهنجاری‌های زیادی در سوخت‌رسانی هستیم.

وی افزود:بازار سیاه سوخت و افزایش زمان سوخت‌گیری و تعداد آن منجر به ایجاد صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها شده‌است. بازار سیاه بنزین عمدتاً مربوط به خودرو‌هایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضاً در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم که با فروش سهمیه بنزین خود زمینه ایجاد بازار سیاه بنزین را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: قیمت بنزین در بازار سیاه بین هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است که به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. افزایش قیمت بنزین اهرم مناسبی برای مدیریت مصرف در درازمدت نیست و باید با واقعی‌سازی قیمت از قاچاق و ایجاد بازار سیاه جلوگیری کرد. عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ادامه داد: مصرف بهینه زمانی صورت می‌گیرد که کارخانه‌های تولید خودرو با رعایت استانداردها، اقدام به تولید خودروی کم مصرف کنند. وی افزود: منابع درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در زیرساخت‌های کشور مانند حمل و نقل عمومی و ایجاد اشتغال در استان‌های دیگر هزینه شود تا از مهاجرت و کار‌کردن با ماشین در شهر‌های بزرگ که منشأ ناهنجاری‌های فراوانی است، جلوگیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار