کد خبر: 990342
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
ماهواره مخابراتی ناهید ۱ که قرار است در ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار گیرد، با ماهواره‌بر «ذوالجناح» و با سوخت جامد به فضا ارسال می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کار ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» و طراحی ماهواره‌بر «ذوالجناح» به اتمام رسیده و پیش‌بینی شده است که در خرداد سال ۹۹ مراحل پرتاب آن طی شود. در این راستا، سازمان فضایی ایران پرتاب ماهواره‌های «پارس ۱ و ۲»، «ظفر ۲» و «ناهید ۲» را نیز برای استقرار در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین در برنامه دارد که قرار است در سال ۹۹ عملیاتی شود. گفتنی است جدیدترین عضو خانواده موشکی ایران سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ است که روی یک کشنده بزرگ ایرانی حمل می‌شود؛ این کشنده ۱۰چرخ بومی ذوالجناح نام دارد. خودروی سنگین «ذوالجناح» که در اردیبهشت سال ۹۲ رونمایی شد، به عنوان خودروی کشنده «باور۳۷۳» اعلام شده بود که دارای پنج محور (۱۰ چرخ) فعال است.

از شروع ساخت پرتابگر‌های بومی برای موشک‌های ایرانی همچون خلیج‌فارس، موشک‌های بالستیک ایرانی و در نهایت موشک‌های پدافندی که آخرین حلقه از زنجیره تکمیل سامانه‌های موشکی کشورمان محسوب می‌شوند، سیر پرتابگر‌های ایرانی نشان می‌دهد علاوه بر توسعه موشک‌های جدید و متناسب با نیاز، سامانه‌های حمل و پرتاب جدید نیز به خوبی و با نقشه راهی روشن توسعه یافته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار