کد خبر: 990326
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
گزارش مراسم «اربعین شهادت سرداران رشید اسلام» در قم
همایش اربعین شهادت سرداران رشید اسلام سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با حضور مراجع تقلید و علما از سوی آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در قم برگزار شد.
سرويس سياسی جوان آنلاين: مراسم اربعین شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شامگاه شنبه با حضور حضرات آیات مکارم‌شیرازی، سبحانی، آیات حسینی‌بوشهری، مقتدایی، علوی‌بروجردی، فقیهی، بهشتی و حجج‌اسلام‌والمسلمین غفوری، ملکی، رفعتی، عباسی، محمدی‌گلپایگانی، مدنی، علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب، سردار حجازی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، سرمست استاندار قم و جمع کثیری از طلاب و مردم در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد.

خاتمه حضور امریکا در عراق به اتمام حضور آن‌ها در سوریه خواهد انجامید
در این مراسم، دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه پشتوانه لجستیک نیرو‌های امریکا در سوریه، عراق است، گفت: خاتمه حضور امریکا در عراق به اتمام حضور آن‌ها در سوریه خواهد انجامید و آن‌ها از این دو کشور به زودی بیرون خواهند رفت. دکتر ولایتی تشییع پیکر سردار سلیمانی را در تاریخ اسلام کم‌نظیر دانست و بیان کرد: امریکایی‌ها با این کار خود حماقت بزرگی را انجام دادند، آن‌ها تصور می‌کردند با این اقدام جبهه مقاومت رو به خاموشی خواهد رفت، اما آنچه همزمان و با حضور مردم اتفاق افتاد نشان داد که آنان باز هم دچار اشتباهات محاسباتی شدند. شعار علیه رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در عراق مرسوم نبوده و این اتفاق موجب شد که مردم عراق علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تأکید کرد: امریکایی‌ها باید بدانند که از عراق رفتنی هستند و با توجه به اطلاعات موجود، بخش مهمی از مجلس عراق یکپارچه بر اخراج امریکایی‌ها رأی دادند، همچنین شخصیت‌های برجسته و صاحب نفوذ عراق نیز با این جریان همراه شده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان کرد: در سوریه همین روز‌ها بخش‌های مهمی از استان ادلب آزاد شده و مجاهدان سوری در حال خاتمه دادن به حضور تروریست‌های النصره هستند. پشتوانه لجستیک نیرو‌های امریکا در سوریه، عراق است و خاتمه حضور امریکا در عراق به اتمام حضور آن‌ها در سوریه خواهد انجامید و به زودی آن‌ها از این دو کشور بیرون خواهند رفت.
وی عنوان کرد: دشمن بخواهد یا نخواهد ایران قدرت اول منطقه بوده و خط تهران، بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین جبهه مقاومت را در خود دارد و این خط ادامه خواهد یافت.

امریکا با ذلت از عراق خواهد رفت
حجت‌الاسلام والمسلمین صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف نیز گفت: در این مراسم یک واژه واحد به کار می‌بریم که همان ذکر پیروزی است، زیرا شهید سلیمانی با شهادت خود صفحه جدیدی از پیروزی جبهه مقاومت رقم زدند. یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، قدرت دین و قدرت ملت‌ها بود. امام خمینی با نظام سیاسی‌ای که تاسیس کردند در مقابل استکبار جهانی شرق و غرب ایستادند.
وی گفت: عراق پس از سرنگونی رژیم بعث دو گزینه را پیش‌رو داشت؛ نخست برپایی نظام سیاسی وابسته به استکبار جهانی بود که در آن صورت خبری از جنگ و مشکلات نبود. گزینه دوم تاسیس نظام سیاسی مستقل بود. ملت عراق و مراجع عالیقدر عراق گزینه دوم را انتخاب کردند. پیروزی ما در وحدت ملت بود. ملت عراق موفق شد که بین مذاهب و قبایل و شیعیان عراق این وحدت را ایجاد کند. در نجف این وحدت ایجاد شد. اگر می‌خواهیم آزاده زندگی کنیم باید خود را برای مواجهه با استکبار آماده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قبانچی افزود: نه داعش توانست ما را شکست دهد و نه فتنه طائفی. دشمن تلاش کرد که بین خود شیعیان فتنه ایجاد کند که بحمدالله در این فتنه اخیر نیز پیروز شدیم. اخیراً ملت عراق در بغداد با حضور ۳میلیون نفر فریاد زدند که امریکا باید از عراق بیرون برود. در تمام این پیروزی‌ها، سردار سلیمانی کاملاً مؤثر بود. وی هم در مقابل داعش و هم در مقابل فتنه داخلی تاثیرگذار بود. امروزه مردم عراق در میدان‌های شهر‌ها خواهان خروج امریکا از عراق هستند و این نشانه شکست دشمن در ایجاد فتنه داخلی است.

مبادا فراموش کنند که این شهدا چه خدماتی برای اسلام داشته‌اند
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در حاشیه برگزاری چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیرامون برپایی مراسم یادمان این سردار رشید اسلام افزودند: پیام این همایش آن است که همگان بدانند کسی که در راه اسلام و انقلاب جانفشانی کند همه او را گرامی می‌دارند و هرگز فراموش نمی‌شوند. شهدا زنده‌اند و درس زندگی و ایثار به ما می‌دهند که بیایید و در مسیر ما گام بردارید و طی طریق کنید. وی با تأکید بر اهمیت برگزاری یادمان‌های شهدای جبهه مقاومت، گفت: باید با احیا و برگزاری چنین مراسم‌هایی نام و یاد شهدا را به ویژه برای نسل جوان زنده نگه داریم که مبادا فراموش کنند که این شهدا چه خدماتی برای اسلام و انقلاب داشته‌اند و امثال آنان هم ان‌شاءالله در جامعه پیدا می‌شود.

شهادت حاج قاسم سلیمانی روح تازه‌ای به انقلاب بخشید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری در حاشیه همایش سرداران رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحوم شهید سلیمانی آنقدر بزرگ بود که هم حیاتش و هم شهادتش برکات فراوانی داشت و در این تجلیل و تقدیری که از این بزرگوار در مراسم شهادتش در شهر‌های مختلف ایران شد، می‌توانم بگویم که روح تازه‌ای در انقلاب دمیده شد و به جهان نشان داد اکثریت مردم ایران عاشق شهادت و نظام هستند.
وی ادامه داد: تشییع پیکر ایشان در طول تاریخ سابقه نداشته است؛ تشییعی که بر پیکر ایشان در کربلا، نجف، کاظمین، اهواز، مشهد، قم، تهران و کرمان به عمل آمد، نشان‌دهنده عمق علاقه مسلمانان عراق و ملت ایران به ایشان بود، البته این تشییع باشکوه نتیجه اخلاص آن بزرگوار نیز بود چراکه جز برای خدا حرف نمی‌زد و کاری انجام نمی‌داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار