کد خبر: 990314
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

سرويس اقتصادی جوان آنلاين: وزیر اقتصاد بعد از دستور بررسی پرونده تخلفات یک شرکت واردکننده عمده قطعات موبایل به رئیس گمرک، از ورود بازرسی وزارت اقتصاد به این پرونده مهم خبر داد.
به گزارش تسنیم، چند ماه قبل با اطلاع‌رسانی یک تشکل مردم‌نهاد ماجرای تخلفات گسترده یک شرکت واردکننده قطعات تلفن همراه در فرودگاه امام خمینی رسانه‌ای شد. بر این اساس شرکت «ه» در سال‌های اخیر طی چند صد فقره اظهارنامه از طریق گمرکات مختلف به‌ویژه فرودگاه امام خمینی و خرمشهر، موبایل و لوازم‌جانبی آن را وارد و ترخیص کرده است.
در اوسط آبان ماه با دستور وزیر اقتصاد مکاتبات و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شد. گفتنی است، با توجه به گزارش‌های دریافتی ظن تخلف و قاچاق در مورد تمامی اظهارنامه گمرکی شرکت (که بالغ بر ۷۰۰ اظهارنامه) مطرح شده بود. لازم به ذکر است احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از وزیر اقتصاد خواسته بود بررسی این پرونده براساس ماده ۱۴۳ قانون امور گمرکی که ناظر بر چنین مواردی است صورت گیرد.
همانطور که در نامه مشخص است وزیر اقتصاد در اوایل آبان ماه به رئیس کل گمرک دستور داده بود موضوع را پیگیری کند. لازم به ذکر است، احمد توکلی از وزیر اقتصاد درخواست کرده بود، با تشکیل کارگروه قوی و خبره نسبت به تمامی اظهارنامه گمرکی این شرکت از طریق بازبینی و حسابرسی و پس از ترخیص اقدام کارشناسی صورت گیرد تا حقوق ملت تباه نگردد. اکنون بعد از گذشت چند ماه از آغاز بررسی‌ها در این خصوص، وزیر اقتصاد در گفت‌وگویی با تسنیم تأکید کرد: دستور لازم به بازرسی وزارت اقتصاد داده شد تا بررسی‌ها در این رابطه انجام شود.
دژپسند در پاسخ به این سؤال که چرا فرآیند بررسی‌ها در گمرک طولانی شده است، گفت: دفتر بازرسی وزارت اقتصاد در حال بررسی موضوع است، از طرف دیگر توجه کنیم که مدارک این پرونده دریافت شده و با توجه به اینکه نباید حق کسی در این موارد ضایع شود فرآیند‌های مورد اشاره طولانی شده است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار