کد خبر: 990255
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
استاندار اصفهان:
دکترعباس رضایی گفت: یک پنجم فرآورده‌های نفتی کشور توسط مجموعه پالايشگاه اصفهان تامين مي‌شود، از اين رو برداشتن قدم‌هاي موثر در جهت به روز رساني اين مجموعه تاثير مهمي در کمك به اقتصاد ملي كشور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،استاندار اصفهان در آیين افتتاح پروژه‌هاي دهه فجر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حدود ۲۳ درصد  فرآورده‌هاي نفتي کشور توسط شرکت پالايش نفت اصفهان تامين مي‌شود و تمام بنزين توليدي اين مجموعه بنزين يورو ۵ است. اين شركت  با توليد ۱۲ ميليون ليتر در روز، سوخت استان اصفهان و ۱۶ استان كشور را تامين مي كند.

وی افزود: افتتاح دو پروژه، "سکوهای بارگیري فرآروده هاي سبک و  ويژه " و "پروژه تصفيه و استفاده از فاضلاب شهري" دو اقدام مهم در راستاي برطرف کردن نيازهاي اين مجموعه است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در منطقه خشک قرار دارد، تاکید كرد: با توجه به اين موضوع و اينكه حضور و وجود صنايع در استان امري اجتناب ناپذير است، از اين رو استفاده از پساب به جاي آب، موجب مصرف بهينه و كمك به صرفه جويي  در مصرف آب است كه خوشبختانه با افتتاح اين پروژه در اصفهان محقق گرديد.

رضایی تصریح کرد: به کمک اين پروژه، ۷۵۰ متر مكعب آب مصرفي اين مجموعه از طريق پساب تامين مي شود كه اقدام مهمي در جهت بهينه سازي مصرف آب است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اکثر مجموعه هاي صنعتي بزرگ به دنبال استفاده از پساب براي تامين آب مصرفي مجموعه هاي خود هستند، خاطرنشان كرد: مجموعه پالايشگاه اصفهان در استفاده از پساب مشكلاتي دارد كه نياز به همكاري آبفا و اداره كل آب و فاضلاب استان است.

استاندار اصفهان گفت: ممبران مورد نیاز برای این پروژه وارداتي است که اگر با همکاري شرکت‌هاي دانش بنيان مستقر در شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان انجام شود، قدم مثبتي در جهت استقلال و خودكفايي خواهد بود.

رضایی در مورد دومین پروژه شرکت پالايش نفت اصفهان ابرازداشت : تا پيش از اين تانکرها براي تخليه و بارگيري به داخل پالايشگاه مي آمدند که به جهات مختلف به صرفه و صلاح نبود، اما اكنون با هزينه اي بالغ بر ۶۰ ميليارد تومان، سوخت مورد نياز با سيستم اتوماتيك بارگيري مي شود.

وی افزود: اینکار صرفه جویي در وقت است و در مسايل امنيتي نيز گامي موثر محسوب مي شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر