کد خبر: 990243
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کارشناس آسیب های نو پدید امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان :
دکتر احسان شهیر گفت: برای اینکه بتوانیم در زمینه تبیین وظایف نوجوانان در گام دوم انقلاب اسلامی برای نوجوانانی موفق باشیم باید مراحل حقوق مختلف را با دقت تعریف کنیم و برای تحقق این امر نیز باید به درستی گام برداریم که این موضوع نیازمند آن است که نوجوانان با وظایف خود در این بیانیه آشنا شوند .

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکتر احسان شهیر در حاشیه اولین جلسه گفتمان و هم اندیشی نوجوانان در گفت وگو با روابط عمومی کانون پرورش فکری اصفهان با بیان اینکه نوجوان باید در زندگی هدف داشته باشد اظهار داشت: نوجوان براساس آن هدفی که برای خود در زندگی تعریف می کند باید ارزش خود را درک کند و طرح ها و موضوعات را براساس ارزش ها و تعریف هایی که برای خود مشخص کرده است پایه ریزی کند و در گام سوم نیز سرعت خود را برای دست یابی به این مهم مشخص نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی نیز سه وظیفه برای نوجوانان تعریف شده است گفت: این سه وظیفه شامل تحصیل، تقوا و ورزش است. تقوا به معنی داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب مد نظر است که نوجوان باید در این سه بعد سرمایه گذاری کند و به بهترین شکل ممکن به آنان عمل کند. این سه بعد از سبک زندگی اسلامی و براساس طرح گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) تبیین کرده اند استخراج شده است.

احسان شهیر ا خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در زمینه تبیین وظایف نوجوانان در گام دوم انقلاب اسلامی برای نوجوانانی موفق باشیم باید مراحل مختلف را با دقت تعریف کنیم و برای تحقق این امر نیز باید به درستی گام برداریم که این موضوع نیز نیازمند آن است که نوجوانان در این گام به صورت فعال حضور داشته باشند تا آنان با حق و وظایفی که برایشان در بیانیه گام دوم انقلاب تعریف شده آشنا شوند که این امر نیز باتوجه به اینکه نسل نوجوان امروز جامعه ما بسیار نسل آگاه و فعالی هستند بسیار دست یافتنی است.

کارشناس آسیب های نو پدید امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان یادآور شد: نوجوانان به عنوان افرادی که باید میراث انقلاب اسلامی را تحویل بگیرند باید در این سه بعد خود را آماده کرده باشند تا بتوانند از پس وظایف و مسئولیت هایی که برعهده آنان گذاشته می شود موفق باشند تا بتوانند این میراث را به نسل های پس از خود بهتر و مستحکمتر منتقل نمایند.

وی لازمه تربیت فرزندانی با مهارت های بالای اجتماعی همچون تفکر انتقادی و... را نیازمند آن دانست که تربیت فرزند از بیست سال قبل از به دنیا آمدن فرزند آغاز شود و در ادامه اضافه کرد: اگر پدر و مادر می خواهند که فرزند آنان یک فرد پویا، خلاق، دارای تفکر انتقادی و همچنین برخوردار از مهارت های لازم اجتماعی باشد باید قبل از ازدواج این مهارت ها را در خود پرورش داده باشند تا بتوانند پس از اینکه دارای فرزند شدند این مباحث را نیز به فرزند خود آموزش بدهند. در واقع باید از الان برای نسل آینده برنامه ریزی کرد.

این استاد دانشگاه به سرمایه گذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جهت آموزش نوجوانان و برگزاری جلسه گفتمان و هم اندیشی نوجوانان با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در این مرکز اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری به عنوان محل تجمع کودکان و نوجوانان باید از نظر مدیریتی و فکری بسیار قوی باشد و با تشکیل اتاق های فکر و برنامه ریزی های صحیح نسبت به آموزش مربیان در این زمینه گام بردارد تا بتواند در آموزش های لازم برای کودکان و نوجوانان نیز در این عرصه موفق باشد زیرا همه مدیران و مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان به عنوان یک الگو محسوب می شوند. 

شهیر، به نوجوانانی که در اولین جلسه گفتمان و هم اندیشی نوجوانان با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در کانون پرورش فکری شرکت کرده بودند اشاره کرد و گفت: نوجوانانی که به عنوان نماینده دیگر مراکز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست حضور داشتند افرادی پویا، فعال و خلاق بودند که در مباحثی که در داخل جلسه بیان می شد بسیار خوب مشارکت می کردند که باید به مدیران و مربیان کانون پرورش فکری در این زمینه تبریک گفت و از آنان تقدیر کرد که چنین افرادی را آموزش داده اند.

وی در پایان ابرازداشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در صورتی که این جلسات را به شکل مستمر برگزار کند و مربیان و نوجوانان نیز در این جلسات حضور فعال داشته باشند قطعا موفقیت لازم را در این راستا کسب می کند. در واقع هدف مدیران و مربیان کانون پرورش فکری در این زمینه باید توانمند سازی نوجوانان باشد که این موضوع نیز نیازمند همکاری کامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و همچنین تعریف درست سرفصل ها و استفاده از اساتید مناسب و مجرب برای آموزش هر سر فصل لازمه آموزش درست و صحیح نوجوانان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

کارشناس آسیب های نو پدید امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه به اهداف برگزاری جلسه گفتمان و هم اندیشی نوجوانان با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: مربیان و نوجوانانی که در این جلسات شرکت می کنند و قرار است که این مباحث را به دیگران نیز انتقال دهند باید بدانند که رفتار و گفتار آنان برای دیگر نوجوانان یک الگو محسوب می شود و در این راستا باید به درستی عمل کنند تا به موفقیت دست پیدا کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر