کد خبر: 990229
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
از آن روزی که جان بولتون امریکایی در نشست کذایی گروهک رجوی در پاریس گفت که «انقلاب سال ۱۹۷۹ آیت‌الله خمینی تا جشن چهل‌سالگی‌اش دوام نخواهد آورد»، بیش از یک سال و نیم می‌گذرد و مردم ایران حالا چهل و یک سالگی انقلاب اسلامی‌شان را جشن می‌گیرند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بولتون با تأکید بر اینکه «سیاست اعلام‌شده امریکا بایستی براندازی نظام حاکم در تهران باشد» گفته بود که «رفتار‌ها و اهداف نظام ایران تغییر نخواهند کرد و بنابراین، تنها راه حل تغییر آن نظام است و به همین دلیل است که قبل از سال ۲۰۱۹، ما که در اینجا هستیم، این موضوع را جشن خواهیم گرفت». حالا سال ۲۰۲۰ است و جان بولتون را نمی‌دانیم کجاست، ولی مردم ایران در سرما و حتی زیر بارش برف، ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی خود را جشن گرفتند و همچنان مقاوم مانده‌اند؛ مقاومتی که ۲۲ بهمن امسال معنای مؤکدی یافته، معنایی که پشتوانه آن خون سردار رزمندگان بدون مرز، حاج قاسم سلیمانی است. چهل و یک سالگی انقلاب همزمان با چهلمین روز آسمانی شدن سردار و بیعت مردم ایران با خط مقاومت در مراسم‌های مختلف تشییع سردار بود. مقاومت در مقاومت، چله مقاومت.

چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی راهپیمایی با شکوه ملت ایران با شعار «انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» از ساعت ۹ صبح دیروز در ۵ هزار و ۲۰۰ شهر و روستای کشور آغاز شد. به رغم شرایط بد جوی و بارش برف و سرمای هوا در بیشتر مناطق ایران، مردم با حضور خود از نخستین ساعات دیروز در مسیر‌های راهپیمایی مناطق مختلف کشور، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام و انقلاب، با رهبر معظم انقلاب و شهیدان به‌ویژه سیدشهیدان مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی عهدی دوباره بستند.

مردم سال ۵۷ مسیر حق را انتخاب کردند
در تهران هم راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور درحالی برگزار شد که خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت شد و جلوه‌ای تاریخی از حضور لشکر میلیونی سلیمانی مقابل چشم جهانیان به تصویر کشیده شد. حسن روحانی، رئیس جمهور طی سخنانی در این مراسم گفت: بهمن ۵۷ در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد و به رغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و به رغم اینکه جهان آن روز به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی بدون اتکا به هیچ قدرت و ابر قدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستاد و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساند. وی اضافه کرد: ملت ایران در سال ۵۷ مردم سالاری و به جای وابستگی به ابرقدرت‌ها، استقلال را انتخاب کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: من می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم، تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود، می‌خواهم به سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب به وجود آمده پاسخ دهم که چرا ملت ایران در چهل و یک سال پیش انقلاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد. روحانی افزود: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود، مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به امریکا و یک نظام مردم‌سالار دینی و همچنین مردم بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی باایمان با دانش و با سیاستی، چون امام خمینی، امام (ره) را انتخاب کردند. رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ما بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، استقلال را انتخاب کردند، پاسخ امروز مردم ما همان پاسخ چهل و یک سال پیش خواهد بود. رئیس جمهور گفت: انتخاب از انقلاب است و انقلاب از انتخاب و مردم در سال ۵۷ بین حق و باطل و نظام مردم‌سالاری و دیکتاتوری مسیر حق را انتخاب کردند.

۴۱ سال است خواب بازگشت به ایران می‌بینند
روحانی در ادامه اظهار داشت: امریکا تحمل انقلاب اسلامی و پیروزی ملت بزرگ ایران را نداشت و بیرون راندن ابرقدرتی همچون امریکا از این سرزمین طبیعی است که غیرقابل تحمل باشد و طبیعی است که از ۴۱ سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببینند، آن‌ها به خوبی می‌دانند که ایران به چه میزان در منطقه اهمیت دارد، آن‌ها به خوبی می‌دانند نقش ایران در منطقه چیست و آن‌ها می‌دانند قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت‌ها در خاورمیانه است. وی گفت: به همین دلیل از روز اول دشمن سرسخت این ملت و انقلاب اسلامی، امریکا و صهیونیسم بود، امریکا ایرادش به انتخاب ماست، امریکا می‌گوید چرا مردم ایران انتخاب کردند که انقلاب کنند، صحبت آن‌ها این است که مردم حق انتخاب نداشتند چرا که نظام شاهنشاهی را خود آن‌ها بنا نهاده بودند.

شهید سلیمانی سردار میدان جنگ و دیپلمات ارشد بود
رئیس جمهور در ادامه در توصیف ویژگی‌های سردار مقاومت گفت: شهید سلیمانی هم سردار میدان جنگ و هم دیپلمات ارشد در مذاکره بود، او در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفتگو با نخست وزیر عراق شهید شد، شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد. روحانی یادآور شد: شهید سلیمانی کسی بود که در میدان جنگ سردار قوی بود در میدان مذاکره دیپلمات قدرتمند و عزتمند بود همه ابعاد شهید سلیمانی را باید مدنظر قرار بدهیم شهید سلیمانی دنبال جنگ در منطقه نبود امریکائی‌ها دروغ می‌گویند، او دنبال بی ثباتی در منطقه نبود امریکا و اسرائیل دروغ می‌گویند؛ او دنبال ثبات بود. وی گفت: او به کمک مردم و ارتش عراق رفت و به سوریه ثبات داد به لبنان و منطقه امنیت داد شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود جنگی که به صلح تبدیل شود و صلحی که آن چنان قوی باشیم که جنگی ایجاد نشود قدرت و قوت ماست که صلح را حفاظت می‌کند. نیروی مسلح قوی است که ما در مسیر صلح قرار می‌دهد.

امریکا با ۸۳ میلیون ایرانی مواجه است
روحانی ادامه داد: من امروز از نیرو‌های مسلح، سپاه و بسیج تشکر می‌کنم آن روزی که در بدرقه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی مردم به خیابان‌ها آمدند از نیرو‌های مسلح و دولت خواستار انتقام بودند و نیرو‌های مسلح ما آنچه را که مردم خواستند عمل کردند: «عین الاسد امریکا در عراق موشکباران شد این یعنی اجرای خواست مردم، مردم انتقام خواستند، نیرو‌های مسلح سخن مردم را به کرسی نشاندند.» رئیس جمهور تصریح کرد، خطای امریکایی‌ها این است که هنوز جایگاه و عظمت ملت ایران را درک نکرده‌اند: «امریکا با نظام مواجه نیست، امریکا با دولتمردان مواجه نیست، خطای امریکا این است که با ۸۳ میلیون جمعیت ایران مواجه است، مردم ما یکپارچه و یکصدا هستند، آنجا که بحث ملت و انقلاب و منافع ملی باشد، یکصدا هستند، در روز‌های تشییع سردار سلیمانی دیدید همه مردم یکصدا بودند، یک فریاد بودند، چشم‌ها همه گریان بود، نگاه‌ها به سمت آسمان بود، همه مردم با مشت گره کرده در برابر ابرقدرت‌ها و امریکا ایستادند و نظر خود را در آن راهپیمایی بزرگ و تشییع پیکر عظیم اعلام کردند، امریکا می‌خواهد ملت ایران را از پا درآورد، امریکا ملت تسلیم شده را می‌خواهد، امریکا کشور غارت شده را می‌خواهد.»

دعوت به حضور پرشور در انتخابات
روحانی در ادامه سخنرانی خود در جمع با شکوه و پرشور شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن با بیان اینکه انتخابات دوم اسفند انتخاباتی در میان همه انتخابات است، افزود: انقلاب ما در سایه انتخاب درست ملت پیروز شد و این انقلاب برای این بود که راه انتخاب برای ما باز شود. رئیس جمهور در ادامه گفت: نباید با صندوق رأی قهر کنیم و به هر صورتی باید به پای صندوق‌های رأی برویم. روحانی تصریح کرد: امام راحل همواره همه را به پای صندوق‌های رأی دعوت می‌کرد و می‌گفت صندوق را رها نکنیم و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز در هر انتخابات تأکید بر حضور دارند. روحانی افزود: ما یک‌بار دیگر مثل امروز که در سراسر کشور شما به صحنه آمدید و افتخار آفریدید، دوم اسفند نیز پای صندوق‌های رأی بیایید و یک‌بار دیگر افتخار بیافرینید.

قطعنامه پایانی
در جریان راهپیمایی باشکوه مردم تهران قطعنامه‌ای در ۶ بند قرائت شد که در بند اول آن تصریح شده است: ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه ای، ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می‌دانیم.

این قطعنامه می‌افزاید: عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس و یاران همرزم‌شان از شیطان بزرگ امریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان امریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می‌نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده برانگیز امریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک‌کش از پای نخواهیم نشست.

در بند سوم قطعنامه آمده است: نقض عهد پی در پی و خروج یک‌جانبه و مستکبرانه از معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه برجام، گواه مستدل و منطقی بر چرایی بی‌اعتمادی مطلق به امریکای جهانخوار و هم‌پیمانان اروپایی آن بوده و اقدام ننگین رئیس جمهور پست و حقیر ایالات متحده در ترور ناجوانمردانه سرداران بزرگ جبهه مقاومت را اثبات‌کننده تروریست دولتی بودن هیئت حاکمه ام‌الفساد قرن، امریکا دانسته، هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دلبستن به بیگانگان را شدیدا محکوم می‌نماییم.

در ادامه به معامله قرن اشاره شده و آمده است: توطئه احمقانه و خبیثانه امریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله ننگین قرن» که به توفیق الهی و مقاومت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از هم اکنون به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد را محکوم و تداوم حمایت همه‌جانبه از جبهه با صلابت مقاومت اسلامی، خاصه مردم ستمدیده و شجاع فلسطین و آرمان قدس شریف تا محو کامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را خواهانیم. بند پنجم قطعنامه هم به حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرده و آمده است: برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینی جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رأی را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدین، انقلابی گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضدفساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزد‌ها را با هدف عمل به وظیفة شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی، و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می‌نماییم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
[Forwarded from .حزب الله.]
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار