کد خبر: 990146
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در فضای انتخابات استان، دادگستری همواره از جانبداری و گرایش‌های سیاسی به سمت حزب یا گروهی مشخص دوری کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فضای انتخابات استان، دادگستری همواره از جانبداری و گرایش‌های سیاسی به سمت حزب یا گروهی مشخص دوری کرده است، چرا که دستگاه قضایی در تمامی حوزه‌ها امین مردم بوده و تا آخرین لحظه اتمام انتخابات با هدف تامین امنیت و آرامش عمومی در کنار مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: از کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود تا قبل از موعد آغاز تبلیغات که 24 بهمن ماه می‌باشد، نسبت به نصب آگهی، بنر، بیلبورد در سطح شهر اقدام نکرده و در راستای برگزاری انتخاباتی سالم همکاری لازم را با دستگاه قضایی استان اردبیل داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تضمین سلامت انتخابات افزود: رای مردم و مشارکت مستقیم در تعیین سرنوشت در قالب انتخابات در واقع یکی از برکات اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده که وظیفه دستگاه قضایی، دادگستری و سازمان‌های تابعه حفاظت حداکثری از این آراء و اطمینان‌خاطر بخشی به مردم از بابت نبود تخلف انتخاباتی است.

عتباتی تصریح کرد: امنیت در رای‌گیری، حفاظت از آرای مردم و برقراری فضایی امن توام با آرامش در موعد انتخابات در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته است، که رویکرد نخست دستگاه قضایی در این راستا پیشگیری و توجیه می‌باشد، اما در صورت بروز هرگونه تخلفات انتخاباتی و جرایم علی‌رغم توصیه‌های دستگاه قضایی، چه در بستر فضای مجازی و چه در سطح شهر دستگاه قضایی بنابر قانون مستقیما به این امر ورود یافته و تا آخرین مرحله به اتمام رسیدن و استحصال نتیجه پیگیر مسائل خواهد بود.

وی از اجرای قانون بدون تبعیض و کم و کاستی به مردم استان اطمینان خاطر داد و افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری آرای مردم حق‌الناس بوده و در این حوزه دستگاه قضایی بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی برابر قانون برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل انتخابات را یکی از اصول اصلی نظام دانست و اظهار کرد: ما در شرایط سخت و بحرانی کشور، حتی در طول هشت سال جنگ تحمیلی انتخابات در دوره‌های مختلف را تعطیل نکردیم و این خود به تنهایی نشان از اوج احترام دولت و نظام به حق انتخاب ملت می‌باشد.

عتباتی عنوان کرد: مقید بودن به قانون یکی از ویژگی‌های نماینده عادل و عالم است، که باید در این زمینه هر یک از نمایندگانی که با آرای مستقیم مردم انتخاب شده و به صحن مجلس راه می‌یابند، مردم‌سالاری دینی و عدالت اجتماعی را سرلوحه امور و کارهای خود قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر