کد خبر: 990081
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
آغاز مصاف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
دور جدیــــد رقابت‌های لیگ قهرمـــــانان آسیا (۲۰۲۰) در حالی عصر امروز آغاز می‌شود که در نخستین روز این رقابت‌ها دوشنبه استقلال و شهرخودرو به عنوان نمایندگان ایران برابر الشرطه عراق و الهلال عربستان به میدان می‌روند و سه‌شنبه نیز پرسپولیس و سپاهان با الدحیل و العین دیدار می‌کنند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
استقلال به دنبال انتقام‌جویی قدیمی
لیگ قهرمانان آسیا تجربه تازه‌ای برای مجیدی جوان روی نیمکت استقلال است. آبی‌پوشان تهرانی که فصل گذشته موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند در این فصل از رقابت‌ها با کسب دو پیروزی قابل قبول مقابل الکویت و الریان خود را در بین تیم‌های گروه A جای دادند و حالا در نخستین گام ساعت ۱۸ عصر امروز در اربیل باید به مصاف الشرطه تنها نماینده عراق در این رقابت‌ها بروند. این نخستین دیدار استقلال با نماینده‌ای از عراق در لیگ قهرمانان آسیاست (شیوه جدید). ۴۸ سال پیش استقلال برای نخستین بار برابر الشرطه به میدان رفت و در هر دو دیدار مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی بازی را به حریف واگذار کرد. دیدار بعدی آبی‌پوشان با نماینده‌ای از عراق به سال ۷۷ و بازی با نیرو هوایی این کشور برمی‌گردد که دیدار رفت به تساوی انجامید، اما در بازی برگشت استقلال با برتری به فینال راه یافت. حالا در پنجمین تقابل با عراقی‌ها، استقلال بعد از سال‌ها با الشرطه دیدار خواهد کرد، دیداری که می‌تواند با چاشنی انتقام برای یاران تند و تیز مجیدی همراه باشد. تیمی که در دو بازی پلی‌آف نشان داد توانایی‌های بالایی دارد. خط حمله زهردار استقلال در این بازی دیاباته را در اختیار ندارد، اما در آن‌سوی میدان نیز الشرطه از جاسم کرار به دلیل مصدومیت نمی‌تواند استفاده کند. با این حال اگر مجیدی این مسئله را که فوتبال عراق هم مثل فوتبال ایران بیشتر مبتنی بر قدرت بدنی و خلاقیت فردی است مدنظر قرار دهد، می‌تواند با گرفتن انتقام از الشرطه با دست پر به تهران برگردد.

کار سخت شهرخودرو مقابل قهرمان
در دیگر بازی روز نخست لیگ قهرمانان، شهرخودرو نماینده مشهدی ایران در اولین حضورش در این رقابت‌ها به مصاف الهلال، صدرنشین لیگ عربستان و مدافع عنوان قهرمانی می‌رود که سال‌هاست در این رقابت‌ها حضور دارد. مشهدی‌ها که با یحیی جواز نخستین حضور خود در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند، حالا باید به همراه ساکت الهامی در این مسابقات حاضر شوند. تیمی که در بازی‌های پلی‌آف نشان داد حریف دست و پابسته‌ای نیست، اما بدون تردید عبور از سد الهلال عربستان کار چندان ساده‌ای برای ساکت الهامی و شاگردانش نخواهد بود و بسیاری از کارشناسان شانس بسیار اندکی برای این تیم مشهدی در رقابت‌های این فصل در نظر گرفته‌اند، خصوصاً که شهرخودرو در سخت‌ترین گروه نیز قرار دارد و چه بسا همین تیم که خیلی‌ها حساب چندانی روی آن باز نمی‌کنند بتواند شگفتی‌ساز این دوره شود.

پرسپولیس در پی شروعی مقتدرانه
صدرنشین این روز‌های لیگ برتر ایران که با وجود تغییرات ایجاد شده در کادر فنی هم توانسته روند موفقیت‌آمیز گذشته را حفظ کند، امیدوار است این روند را در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه دهد. نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ که فصل گذشته موفق نشد حتی از مرحله گروهی نیز صعود کند، در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان در نخستین گام به مصاف الدحیل می‌رود، دیداری که برخلاف دو سال قبل نه در ورزشگاه ۵۰ هزار نفری خلیفه که در ورزشگاه اختصاصی و ۱۰ هزار نفری الدحیل برگزار می‌شود تا سهم هواداران پرسپولیس از ایرانی‌های پرتعداد حاضر در قطر تنها هزار بلیت باشد. یحیی که به‌تازگی سکان هدایت پرسپولیس را به دست گرفته بعد از تساوی در دربی در دومین روز از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان، ساعت ۱۸:۴۵ سه‌شنبه به مصاف الدحیل می‌رود. تیمی که شکست‌های تلخی را برابر سرخپوشان تجربه کرده است، اما این‌بار به عنوان صدرنشین لیگ ستارگان قطر به دنبال کسب پیروزی در این بازی خانگی و امیدوار است تا با زوج معزعلی و ماریو مانژوکیچ ستاره کروات خود که سابقه بازی بایرن‌مونیخ و یوونتوس را دارد، موفق به گذشتن از خط دفاعی مستحکم پرسپولیس شود و دروازه علی بیرانوند را باز کنند. با وجود این یحیی نیز به دنبال برتری در گام نخست است و برای رسیدن به این مهم علاوه بر علیپور که در دربی و بازی با تراکتور گل‌های زیبایی به ثمر رساند تا هفت گله شود، استوکس و اوساگونا را به عنوان برگ برنده در خط حمله خود دارد که می‌توانند حملات حریف قطری را به خوبی پاسخ دهند و نقش بسزایی در موفقیت پرسپولیس در نخستین گام داشته باشند.

العین گربه سیاه سپاهان
سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی این فصل لیگ برتر، بعد از یک سال دوری از لیگ قهرمانان آسیا در نخستین گام خود در فصل جاری باید با العین امارات دیدار کند. تیمی که این روز‌ها با کسب تنها ۲۸ امتیاز از ۱۵ بازی در رده پنجم قرار گرفته و روی کاغذ نمی‌تواند حریف دست و پاگیری برای سپاهانی باشد که در رده دوم جدول ایستاده و در تعقیب پرسپولیس صدرنشین است. با وجود این العین ستاره‌ای، چون کوجو لابای توگویی را در نوک حمله خود دارد که ۱۶ گل زده و البته سیائوی برزیلی و جمال معروف که از جمله برترین گلزن‌های لیگ امارات هستند و می‌توانند خط دفاع سپاهان را آزار دهند اگر قلعه‌نویی برنامه‌ای برای مهار آن‌ها نداشته باشد. علاوه بر این، سپاهان در شش مصاف قبلی با این تیم سه بار بازنده بوده و سه مرتبه نیز بازی را با تساوی به پایان برده و هرگز موفق به برتری مقابل العین نشده است. هرچند که این بازی می‌تواند آمار را تغییر دهد، خصوصاً که سپاهان از خط حمله زهرداری بهره می‌برد که کی‌روش استنلی شناخته شده‌ترین مهره آن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار