کد خبر: 990078
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
رئیس‌کل بیمه مرکزی:
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آمار سه ماهه بیمه‌ها از این پس به صورت منظم اعلام می‌شود، از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق سیل‌زده توسط بنیاد برکت خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، غلامرضا سلیمانی دیروز در نشست خبری اظهار داشت: هنوز در کشور فرهنگ بیمه جا نیفتاده و ضریب نفوذ بیمه پایین است. رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره نقش تحریم در صنعت بیمه و تمهیدات بیمه مرکزی در این‌باره گفت: مکانیزمی ایجاد شده تا مجموعه شرکت‌های بیمه‌ای این موضوع را مدیریت کنند؛ هیچ بیمه‌نامه‌ای در سطح کشور روی زمین نیست و همه بیمه‌نامه‌ها مدیریت شده و تحت پوشش قرار گرفته‌است.

وی همچنین درباره تأثیر تورم بر نرخ دیه افزود: با توجه به تغییرات تورم، نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ تلاش داریم به‌میزان تورم، افزایش حق بیمه نداشته باشیم و امسال هم کمتر از تورم، افزایش حق بیمه خواهیم داشت.

سلیمانی با بیان اینکه دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان و عمر و زندگی منتفی شد، گفت: البته این در حالی است که دولت تأکید دارد درآمد‌های مالیاتی افزایش یابد و این معافیت مالیاتی در بخش شخص ثالث رخ نخواهد داد.

وی افزود: نظر دولت بر این بود که تمام صنعت بیمه از مالیات معاف باشد ولی تا کنون مجلس موافقت نکرده‌است؛ تلاش داریم بیمه شخص ثالث نیز معاف شود ولی، چون سال‌های قبل هم این رشته معاف نبوده، در صورت عدم موافقت مجلس اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

سلیمانی درباره سازوکار عزل مدیر و هیئت‌مدیره شرکت‌های بیمه توضیح داد: اگر در شرکت بیمه‌ای به این نتیجه برسیم که مدیران عامل یا هیئت‌مدیره اقدامی انجام می‌دهند که به ضرر صنعت بیمه، شرکت یا سهامداران است حتماً مستقیماً وارد عمل شده و آن‌ها را عزل می‌کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان در اوایل امسال خبر داد و گفت: بنیاد برکت خسارت سیل‌زدگان خوزستان را تقبل کرد. سلیمانی درباره حقوق‌های نجومی مدیران بیمه‌ای گفت: اینکه حقوق‌های بالا قانونی است یا خیر نیازمند تفکیک شرکت‌هاست؛ شرکت‌های دولتی بر اساس قانون حقوق می‌گیرند و نمی‌توانند یک ریال هم بیشتر بگیرند، اما در شرکت‌های خصوصی این قوانین وجود ندارد و توافق بین سهامدار و مدیر انجام می‌شود. وی تصریح کرد: ما در مقام ناظر نمی‌توانیم به روابط سهامدار و شرکت ورود کنیم که چه‌میزان حقوق و مزایا به مدیران پرداخت شود. رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره چرایی عدم‌افشای حقوق‌های نجومی در صورت‌های مالی شرکت‌ها گفت: دستوری در قانون برای افشای این اطلاعات وجود ندارد؛ نه در بورس و نه در صنعت بیمه اجباری نیست و شرکت‌ها مختار هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار