کد خبر: 990070
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد
مبلغ یارانه فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده از بهمن ماه از ماهانه ۴۵۰هزار تومان به ازای هر فرزند به ۶۵۰هزار تومان افزایش یافت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وحید قبادی‌دانا در آیین تجلیل از پیشکسوتان و منتخبان حوزه شبه خانواده در محل سازمان بهزیستی کشور افزود: مبلغ یارانه ماهانه برای فرزندان دارای معلولیت با توجه به اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از ۵۷۰ هزار تومان به ۹۲۴ هزار تومان معادل ۶۲درصد افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به مخارج بیشتر فرزندان بزرگ‌تر هم مبلغ این یارانه برای فرزندان ۱۲ تا ۱۸ سال از ۴۲۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان معادل ۷۹ درصد افزایش خواهد داشت. رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در مجموع یارانه مراکز شبه خانواده از ۵۵ درصد تا ۷۹ درصد با توجه به سن فرزندان و وجود معلولیت افزایش می‌یابد و روی کارت مدیران مراکز شبه خانواده شارژ می‌شود. قبادی دانا افزود: همچنین یارانه مراکز شبه خانواده از اردیبهشت سال آینده به صورت الکترونیکی و متمرکز پرداخت می‌شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان مبلغ امداد خانواده‌های جایگزین از مبلغ یارانه مراکز شبه خانواده کمتر بوده، به‌طوری که میزان مبلغ یارانه مراکز شبه خانواده برای هر فرزند حداقل ۴۲۰ هزار تومان، اما مبلغ امداد خانواده‌های جایگزین ۳۷۰ هزار تومان بود که حالا از ۳۷۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان معادل ۷۶ درصد افزایش یافت. قبادی دانا افزود: این افزایش‌ها محصول شفافیت و انضباط مالی در بهزیستی بوده است.

وی تصریح کرد: هر ماه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت الکترونیکی، کارت گروه هدف بهزیستی شارژ می‌شود که با کد ملی از سایت شفافیت بهزیستی قابلیت رهگیری دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار