کد خبر: 990059
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
رئیس مجمع نمایندگان اقلیت دینی خبر داد
رئیس مجمع نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی معتقد است اقلیت‌های دینی هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:  یوناتن بت‌کلیا در گفتگو با خبرگزاری خانه‌ملت، با تأکید بر حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: یکی از اتفاقات ۴۱ سال گذشته که همزمان با ورود حضرت امام (ره) به ایران با آن مواجه شدیم، حضور رهبران اقلیت دینی وقت کشور در کنار همه اقشار ایران برای استقبال از ایشان بود.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کلیه ادیان توحیدی از آن روز تا کنون همواره در تمام مراسم‌های ملی و همچنین در عرصه‌های سازندگی، جنگ تحمیلی، راهپیمایی‌ها و سایر برنامه‌ها در کنار برادران و خواهران مسلمان خود حضور داشته‌اند تا جایی که حتی در مبارزه‌های پیش از انقلاب نیز شهیدان مسیحی داشته ایم. وی ادامه داد: این یکرنگی‌ها و همدلی‌ها باعث شد در جریان تدوین قانون اساسی، خبرگانی از ادیان مختلف کشور اعم از مسیحی آشوری، مسیحی ارمنی، کلیمی و زرتشتی تشکیل شود و در تدوین آن نقش داشته باشند. بت کلیا تأکید کرد: زمانی که برادری و برابری میان ادیان و قومیت‌ها ایجاد شود، آن‌ها نیز در تمام صحنه‌های انقلاب حضور می‌یابند تا جایی که بعد از شهادت سردار سلیمانی که محبوب قلب‌ها بود، روحانیون مذهبی برای عرض تسلیت به دیدار خانواده ایشان رفته و حتی ما آشوریان در منزل ایشان نماز مخصوص خود را به جای آوردیم.

رئیس مجمع نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حضور نماینده اقلیت دینی در مجلس این حکم را برای شهروندان اقلیت دینی نیز ایجاب می‌کند که در انتخابات حضور یابند، خاطرنشان کرد: ما اقلیت‌های دینی دین خود را به مملکت ادا خواهیم کرد تا مدعیان دموکراسی و حقوق بشر بفهمند ملت ایران ملت با فرهنگی بوده و فارغ از هر رنگ، دین، مذهب و قشری در عرصه‌های سیاسی حضور می‌یابند و ادعا‌های پوچ غربی تأثیری در عدم حضور نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار