کد خبر: 990045
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
جلسه هم‌اندیشی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی سال ۹۹ امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در جلسه هم‌اندیشی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی که با حضور مسئولان فدراسیون کشتی، سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد در مورد نقاط ضعف و قوت لیگ برتر سال ۹۸ و همچنین راهکار‌های موجود برای برگزاری هرچه بهتر لیگ برتر در سال ۹۹ بحث و تبادل نظر شد.

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: این نشست با هدف تدوین آیین نامه لیگ برتر سال ۹۹ و همچنین ارزیابی لیگ برتر سال ۹۸ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های ویژه فدراسیون کشتی از برگزاری لیگ کشتی تصریح کرد: در لیگ سال ۹۸، ۱۵ تیم حضور داشتند که ۸ تیم در کشتی فرنگی و ۷ تیم در کشتی آزاد رقابت‌های خود را برگزار کردند. از جمله نقاط قوت این لیگ سهم بیشتر کشتی در رسانه ملی، ارتقای ساختار سازمانی لیگ از کمیته به سازمان و افزایش سقف قرارداد‌ها بود، اما با این حال نقاط ضعفی هم داشتیم که نمی‌توان آن را کتمان کرد.

نصیرزاده ادامه داد: از نقاط ضعف این لیگ حضور نداشتن برخی از استان‌های صاحب کشتی نظیر کرمانشاه، گلستان و فارس بود. ضمن اینکه کشتی‌گیران بومی در تیم‌های مناطق خود حضور نداشتند و مسابقات با برنامه ریزی دقیق و مدونی که مدنظر بود به انجام نرسید.

رئیس سازمان لیگ در مورد لیگ برتر سال آینده گفت: امیدارم که در لیگ سال ۹۹ ضمن رفع نقاظ ضعف بر نقاط قوت لیگ بیافزایم چراکه لیگ علاوه بر اینکه می‌تواند چرخه اقتصادی کشتی را فعال کند می‌تواند در راستای توسعه کشتی هم گام بردارد.

وی افزود: پاداش کشتی‌گیری که قهرمان جهان می‌شود شاید به اندازه‌ای که می‌تواند از لیگ آورده مالی داشته باشد نباشد و همچنین کسب مدال در رقابت‌های جهانی محدود به چند نفر می‌شود، اما لیگ می‌تواند تعداد زیادی از کشتی گیران و مربیان را درگیر کند و از لحاظ اقتصادی کمک قابل توجه‌ای به آن‌ها داشته باشد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در ادامه ضمن تأکید بر جایگاه ویژه لیگ در کشتی گفت: بعد از مسابقات المپیک و قهرمانی جهان، لیگ برای فدراسیون در درجه اول اهمیت قرار دارد و این جلسه نیز با درخواست خودم تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه لیگ باید به صورت رفت و برگشت انجام بشود، اظهار داشت: برنامه برگزاری رقابت‌های لیگ نباید معطوف به کشتی گیران ملی پوش و برنامه‌های تیم‌های ملی باشد و باید برنامه‌ی دقیقی برای شروع و خاتمه لیگ داشته باشیم.

دبیر گفت: در لیگ امسال چند کشتی گیر خود را مطرح کردند و یکی از مزیت‌ها و اهمیت لیگ همین مورد است. برای ما این مسابقات بسیار مهم بود و به همین دلیل فدراسیون میزبانی فینال لیگ را در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی علیرغم هزینه‌هایی که داشت، برعهده گرفت.

رئیس فدارسیون کشتی تأکید کرد: از رئیس سازمان لیگ می‌خواهم هر طور که هست مسابقات لیگ برتر کشتی بلافاصله بعد از المپیک و در اواخر مردادماه برگزار شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان حاضر پیرامون اهداف برگزاری لیگ، ضرورت زمان برگزاری مسابقات، تعداد کشتی گیران ملی پوش و کشتی گیران خارجی در تیم ها، ظرفیت فدراسیون برای برگزاری۲ لیگ دسته یک و برتر، زمان برگزاری و ضرورت برگزاری لیگ و قدرت اجرای قانون توسط سازمان لیگ بحث و تبادل نظر کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار