کد خبر: 989987
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به ستادهای انتخابات استان‌ها ابلاغ شد
معاون سیاسی وزیر کشور از ابلاغ قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به ستادهای انتخابات استان‌ها خبر داد و گفت: نامزدها باید پس از افتتاح حساب نزد یکی از بانک های دارای مجوز از بانک مرکزی، مشخصات آن را به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه اعلام کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به ستاد‌های انتخابات استان‌ها ابلاغ کردیم.

رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: پس از ابلاغ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی توسط رئیس‌جمهور به وزارت کشور، این قانون را به ستاد‌های انتخابات استان‌ها ابلاغ کردیم.

عرف، ضمن اشاره به اینکه قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی که با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و سپس توسط شورای نگهبان تأیید شد، توسط رییس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: حسب وظیفه قانونی، این قانون را به ستاد‌های انتخابات استان‌ها ابلاغ کردیم.

اعلام حساب بانکی داوطلبان به فرمانداری‌ها

وی افزود: ماده ۷ این قانون، ناظر بر این است که نامزد‌ها باید پس از افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، مشخصات آن را به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که فرایند افتتاح حساب بانکی و اعلام آن به فرمانداری‌ها بایستی از زمان ابلاغ این قانون در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا پیش از آغاز فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۸توسط نامزد‌ها انجام شود، افزود: طبق ماده ۸ همین قانون نامزد‌ها موظفند فردی را به عنوان نماینده مالی خود تعیین کنند و مشخصات وی را تا پیش از شروع زمان تبلیغات به فرمانداری‌ها اعلام نمایند.

به گزارش جوان آنلاین، این قانون ششم بهمن ماه در مجلس شورای اسلامی در قالب یک طرح به تصویب نمایندگان مردم رسید و توسط شورای نگهبان نیز تایید شد و در نامه‌ای از سوی علی لاریجانی به رئیس جمهور ابلاغ شد.
منبع: فارس
برچسب ها: انتخابات مجلس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار