کد خبر: 989978
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، پروژه ساخت و تولید فیلم مستند شهید مدافع حرم «محمودرضا بیضایی» در محل گلزار شهدای وادی رحمت تبریز آغاز شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی  در آیین آغاز تصویربرداری این فیلم مستند در گلزار شهدای مدافع حرم تبریز گفت: در برهه‌ای از زمان قرار گرفته ایم که نقطه عطف جریان مقاومت بوده و پس از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی این جریان به اوج اثرگذاری خود رسیده است.

سیدمحمدحسین بلاغی، با بیان اینکه باید عیار این برهه تاریخی به مردم تبیین شود، افزود: باید نحوه قدم گذاشتن در مسیر زندگی شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم که در راه اسلام از جان خود گذاشتند را به مردم نشان داد.

وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری اظهار داشت: پیش از این مستند، زندگی شهید فخیمی و شهید حامد جوانی توسط حوزه هنری تولید شده و اکنون سومین پروژه مستند با عنوان زندگی پرفروغ شهید بیضایی آغاز می شود.

بلاغی، با بیان اینکه این فیلم ۴۰ دقیقه ای است، گفت: از چندین ماه پیش تحقیقات در خصوص زندگی این شهید آغاز شده بود که امید است گام موثری در این راه برداشته شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این آیین با قدردانی از حرکت حوزه هنری استان در تهیه فیلم از زندگی شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، گفت: زندگی تک تک شهدا باید برای جوانان الگو باشد تا بتوانند در راه پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گام های موثری بردارند.

سرهنگ الیاس محمدزاده، افزود: از خواسته‌های ما از خانواده های شهدا این است که در راه تولید مستند پرمحتوای شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم با نهادهای فرهنگی همکاری کنند.

در این مراسم، پروژه تصویربرداری مستند شهید بیضایی به دست پدر این شهید کلید خورد و ساخت و تولید آن به همت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی و به کارگردانی سیدامین بهکار رسما آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر