کد خبر: 989947
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
مدیرمسئول روزنامه جوان درزرین شهر اعلام کرد:
دکتر عبدالله گنجی گفت: ایران می خواهد روی پای خود بایستد و به کسی باج ندهد باید به این عبارت برسد که "ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد" و ما را به این نقطه هم رسانید . در روزهایی که فشار تحریم ها بلاخص تحریم های اقتصادی هست به این دلیل مقاومت می کنیم که نمی خواهیم تن به اسارت دهیم.

به گزارش ابوذر سلیمانی خبرنگار جوان آنلاین از لنجان ،دکترعبدالله گنجی پیشکسوت دفاع مقدس و  مدیرمسئول روزنامه جوان در اولین یادواره شهدای کارگر و کارمند شهرستان لنجان بیان کرد :  در ابتدا که وارد یادواره شما شدم این جمله از امام (ره) را به یاد آوردم که در سال ۶۷ در آخرین سال های حیات شان فرمودند " خدا می داند که راه شهادت کور شدنی نیست " و چه زیباست این تعبیر که مجرای بقای اسلام خون شهیدان است. با دیدن رزمنده محترم سال های دفاع مقدس جناب آقای عزیزالهی که خود شهید زنده ای هستند به یاد این آیه قرآن کریم افتادم که خداوند متعال می فرمایند " مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا از میان مؤمنان مردانى هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند و خود را آماده‏ جهاد نمودند، برخى از آنان پیمانشان را عمل کردند و به شهادت رسیدند و بعضى دیگر در انتظار شهادت هستند، و هرگز عقیده و پیمان خود را تغییر ندادند."

وی ادامه داد : یک بحث بسیار مهمی باید گفته شود آن کلیدی است که امام (ره) پیدا کردند و دیگران در طول تاریخ از پیدا کردن آن عاجز بودند  و آن کلید ، کلید استقلال و عزت ایران شد ، "اسلام" بود . مقام معظم رهبری می فرمایند که " اگر کسی می خواهد قدر انقلاب اسلامی و آنچه که امام در این کشور به یادگار گذاشته را بداند باید حداقل در مورد تاریخ ۲۰۰ سال ایران را به خوبی مطالعه کند و بشناسد تا بتواند ارزش گذاری کند که ما که هستیم و به کجا رسیده ایم .

مدیر مسئول روزنامه جوان اظهار کرد : حضرت امام (ره) در عمری که قبل از انقلاب داشتند که همانطور که مستحضر هستید امام راحل شش سال  قبل از انقلاب مشروطه به دنیا آمدند و در همه سال هایی که ایشان حیات داشتند مشاهده می کردند که آن عظمت تاریخی ایران چگونه لگد مال شد . قراردادهای استعماری ، حکومت های کودتایی ، حضور مستشاران آمریکایی و دیگران در ایران ، کاپیتولاسیون ، دخالت های انگلیس ، اعدام بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری به جرم اسلام خواهی در کشور ؛  امام  را بر این باور برد که چه چیزی می تواند ایران را از این وضعیت نجات دهد و به این نتیجه رسیدند که کلید عظمت ایران اسلام است.

دکترگنجی با اشاره به نقش اساسی اسلام در وحدت کشور عنوان کرد : هیچ چیزی جز اسلام نمی تواند ما ایرانیان را به یکدیگر پیوند دهد. من به عنوان معلم سیاست به شما عرض می کنم در ۱۹۵ سال پیش شمال رود ارس به عنوان یک بخش بزرگ از ایران جدا شد آن موقع هم مردم ایران در این سرزمین زندگی می کردند اما حاضر به رفتن به جبهه و جنگیدن نبودند حتی علمایی چون شیخ عباس قمی نیز بودند تلاش هم کردند اما در نهایت شکست خوردیم و بخش بزرگی از ایران را از دست دادیم.

وی افزود : اگر امروز هم آن قرارداد را بخوانید به عنوان یک ایرانی سر خود را به پایین می اندازید . امام (ره) این موضوع را فهمید که آنجا اسلام نبود و آن حکومت یک حکومت فاسد بود که مردم به آن احساس تعلق نمی کردند. اما وقتی به انقلاب اسلامی باز می گردیم جنگ دفاع مقدس در ایلام ، کرمانشاه و خوزستان بود اما مردمان سراسر ایران که حتی هواپیما و موشک عراق نیز به شهرهای شان نمی رسید به جنگ با دشمن می روند و شهید می شوند. عشق به شهادت همان کلید سرفرازی ایران و اسلام بود که امام (ره) آن را یافت و به برکت همین شهدا این کشور را نجات داد.

مدیر مسئول روزنامه جوان تصریح کرد : امام (ره) این موضوع را فهمید که اگر ایران می خواهد روی پای خود بایستد و به کسی باج ندهد باید به این عبارت برسد که "ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد"  و ما را به این نقطه هم رسانید . در روزهایی که فشار تحریم ها بلاخص تحریم های اقتصادی هست به این دلیل مقاومت می کنیم که نمی خواهیم تن به اسارت دهیم. همین الان آمریکایی ها نفت سوریه را از کردستان سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور استخراج می کنند اما امام خمینی (ره) ما را به جایگاهی رساندند که مقام معظم رهبری می نشینند در برابر نخست وزیر ژاپن و بیان می کند که این صدای مرا با لب های خودم از تلویزیون پخش کنید و می فرماید من نه تنها رئیس جمهور آمریکار را لایق مذاکره نمی دانم که در حد یک انسان هم او را قبول ندارم. مگر در ایران کسی می توانست از این حرف ها بزند ؟

گنجی بیان کرد : صدراعظم محمدشاه قاجار در سال 1254 قمری می گوید : "من در تهران از کاخ گلستان بیرون آمدم تا به شرق تهران بروم کسی را دیدم که از اعضای دفترم که به دنبال من می دود وقتی علت را جویا شدم گفتند از سفارت روسیه به دفتر صدر اعظمی آمدند با شما کار دارند ، گفتم بگویید منتظر باشند تا بعدا به دیدارشان بروم کارمندم اصرار کردند که نه همین الان باید به دیدارشان بروید ، تعجب کردم و پرسیدم که سفیر به دیدار ما آمده است گفتند خیر یکی از کارمندان سفارتخانه است " او اینگونه نوشته است که : مرده شور دولتی را ببرند که کارمند روسیه برای صدراعظمش تصمیم می گیرد. ما در گذشته اینگونه بودیم بعد از این ماجرا که امیرکبیر صدراعظم بود خانم سفیر انگلیس در سال ۱۲۶۶ قمری در خاطرات خود نوشته است که : "ایران امروز مانند یک بره رام در دامن انگلیس و روسیه جا به جا می شود ، امیرکبیر برای این آمده است که این بره را از دامن این ها بیرون بکشد و هرگز نخواهد توانست ." البته که دقیقا درست گفت امیرکبیر نتوانست این کار را انجام دهد و خودش در ایران فدا شد . ما اینگونه مردمی بودیم . و امام (ره) با اسلام مردم ایران را از این وضعیت نجات داد.

وی با اشاره به این سخن امام (ره) که مکتب ما مکتبی است که شکست در آن بی معناست گفت : هیچ مکتبی در دنیا این تفکر را ندارد ، امام در سال آخر حیات شان نیز بیان کردند که راه جز مبارزه نمانده است و  باید با چنگ و دندان ابرقدرت ها و به خصوص آمریکا را شکست دهیم در این راه یا پیروز می شویم و یا در این راه شهید می شویم که در مکتب ما هر دوی آنها پیروزی است ؛  امروز که امثال حاج قاسم سلیمانی را ترور می کنند به خوبی متوجه حرف های امام (ره) می شویم . امام حسین (ع) به ظاهر نابود شد ، خانواده اش به بدترین شکل تحقیر شدند و به اسارت رفتند اما در حال حاضر حاکمان وقت آن زمان کجا هستند و امام حسین (ع) کجاست ؛ این مکتب ما است .

مدیر مسئول روزنامه جوان اظهار کرد : آنچه که ما و شما را باید نگران کند این است که این استقلال خواهی و عزت خواهی ملت ایران هدف هزاران تیر زهرآگین است ، هزاران نفر در جهان دستمزد می گیرند تا علیه ما تبلیغ کنند باید قدر این ملت را دانست که زیر این بمب باران ها ایستاده اند همین ملتی که ناراحت هستند و زیربار فشار اقتصادی اند دشمن را مایوس کرده اند . و باید بگویم که چند سالی است که پروژه ای را برای ایران تعریف کردند به نام "پروژه افتخارزدایی از نظام جمهوری اسلامی" و سوخت اصلی این پروژه مشکلات اقتصادی مردم است  . آمریکایی ها از سال ۹۱ به این جمع بندی رسیدند که تهدید نظامی برای ایران کارگر نیست  ، ملتی که هشت سال جنگیده و سال ها در محاصره بوده جنگ را به بازی گرفته ، به همین دلیل بحث تهاجم فرخنگی را پیش گرفتند که عده ای را متاثر کرد اما تاثیر سخت حزب الله و متدین معتقد به انقلاب اسلامی را نتوانست از بین ببرد اما از سال ۹۱ فهمیدن که این دکمه اقتصاد را اگر فشار دهند همه مردم سختی را متوجه می شوند نه فقط یک عده خاص ، به همین دلیل روی این موضوع متمرکز شدند. در ابتدا واردات ما را تحریم کردند و از سال ۹۱ صادرات از جمله صادرات نفت را تحریم کردند .

گنجی با اشاره به نفت به عنوان تنها نقطه ضعف جمهوری اسلامی ادامه داد : جمهوری اسلامی تنها در یک موضوع نقطه ضعف دارد و آن هم نفت است چون مانند یک فرد معتاد به نفت وابسته ایم و همین موضوع شرایط ما را سخت می کند . بنابراین طرح افتخارزدایی از انقلاب اسلامی را شروع کردند تا افتخارات انقلاب را برای مردم دچار تحریف کنند و برای این وقت می گذارند ، هزاران نفر برای رسیدن به این هدف در تلاش هستند .  بعضا شنیده می شود بعضی می گویند که سینما رکس آبادان را که شاه به آتش نکشیده ! و هر آن چیزی که برای ما افتخار است را به ان می پردازند ، حتی مسئله جهاد و شهادت . برای لیبرال ها جهاد و شهادت معنایی ندارد آن ها هر گونه کشته شدن و کشتن را رد می کنند و چیزی به نام جهاد مقدس برای شان اهمیت ندارد به جای جهاد ، واژه خشونت را به کار می برند. و حتی جنگ امام حسین (ع) ناشی از خشونت و یک کینه از زمان حکومت امام علی (ع) می دانند .

وی ادامه داد : در چند ماه گذشته متنی نوشته شد که شهید نواب صفوی یک تروریست بود  در صورتی که رهبر ما مقام معظم رهبری می فرماند که جرقه های انقلابی را در ذهن من در جوانی شهید نواب صفوی زد . شما ببینید جوان امروز از ترورسیم چه تصویری دارد ، جوان ما از تروریسم داعش و آن سر بریدن ها را می شناسد وقتی به این دیدگاه می رسد فکر می کند که شهید نواب صفوی هم این تفکر را داشته است و رهبر ما هم از این تفکری الهام گرفته است این همان افتخار زدایی است حتی دروغ بستن به امام (ره) نیز همین افتخارزادیی است ، بارها دیده شده که می گویند امام فرمودند که آب و برق را مجانی می کنیم اما کجا این حرف گفته شده ؟ در صورتی که مردم در حال شعار دادن بودند امام می گویند فقط آب و برق مجانی نیست که شما می خواهید ما در کنار این ها در حکومتی که می خواهیم تشکیل دهیم برای فرهنگ ، اخلاق و اعتقادات نیز برنامه داریم و هدف ما فقط مسائل مادی نیست .

مدیر مسئول روزنامه جوان  بیان کرد : برای حفظ این افتخارات هیچ راهی جز همین عملی که شما امروز انجام داده اید نیست ما باید راه و یاد شهیدان را گرامی بداریم و این مجاهدت هستند . انقلاب امام هم همین گونه بود ، انقلاب ایران فقط محدود به ایران نبود و جامعه اسلام را در برگفت و می فرمودند که همه چیز درون اسلام است و هیچ چیز را اسلام کم نذاشته است . مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی فرمودند ایشان پرورش یافته مکتب امام (ره) بود و بعد گفتند که این خود یک مکتب است. برای نجات باید این مکتب را حفظ کنیم درست است که مردم ما در فشار اقتصادی هستند اما این نباید عاملی برای زانو زدن ما شود .

گنجی گفت : درست است که ملت ما در فشار اقتصادی هستند و ما کشور هایی را داریم که در وضعیت بسیار خوب اقتصادی هستند اما نوکر آمریکا هستند .  آنچه که تا امروز مارا حفظ کرده ایمان ما است همان که مقام معظم رهبری فرمودند باید قوی شویم حداقل ۵۰ درصد از این قوی شدن ما ایمان ماست . باید قدر عزتی که  امام (ره) برای ما آورد را قدر بدانیم و حفظ کنیم ، این ستارگانی که در شهر و روستاهای ما دفن هستند را معرفی کنیم خصوصا پدر و مادران این شهدا را تکریم کنیم ، تاریخ شفاهی رزمندگان را ثبت کنیم.

وی با اشاره به رشادت های شهید شاهمرادی خاطره ای را از این شهید والامقام بیان کردند : از شهید شاهمرادی توصیفات زیادی شده بعضا هم افسانه ای ، اما این خاطره تا به امروز گفته نشده است ، شهید شاهمرادی قائم مقام تیپ قمر بنی هاشم بودند  بعد از بازگشت از عملیات ولفجر ۸ ، گردان ما خط شکن بود پس از عملیات ولفجر ۸ تقریبا ۱۲۰ نفر از رزمندگان ما شهید و زخمی شدند و ۱۸۰ نفر سالم بودند اما وضعیت روحی رزمندگان نامساعد بود فرمانده گردان  ۱۸۰ رزمنده را جمع کردند و گفتند که عملیات همچنان ادامه دارد و می خواهیم برگردیم بعد از این حرف هیچ واکنشی از جمعیت ندید نه کسی رد و نه تایید کرد ایشان برداشت شان این بود که رزمنده ها میلی به جنگ ندارند و خسته شدند دوری از خانواده و شهادت هم رزمان تاثیر منفی بر روی رزمندگان گذاشته است. ، فرمانده گردان رفتند و شهید شاهمرادی با ژاکت پشمی سفید دست بافت با یک شلوار بسیجی پوشیده بودند و پشت پوتین هایشان چنان پاره شده بود که جوراب شان بیرون امده بود ، در برابر ما ایستادند و گفتند برادرها جنگ همچنان ادامه دارد و ما باید دوباره به خط فاو بازگردیم اما جبهه و جهاد و بسیج داوطلبانه است نعوذ بالله فرض کنید که اینجا کربلاست و من هم امام حسین هستم هر کسی میخواهد به عملیات برگردد این طرف و هر کسی میخواهد به خانه برگردد آن طرف بایستد با این حرف از این ۱۸۰ نفر فقط ۲۰ نفر خواستند که به خانه برگردند و ۱۶۰ نفر دوباره برای عملیات اماده شدند .

مدیر مسئول روزنامه جوان ادامه داد : برگشتیم به فاو و عراق چنان اتش بر سر ما ریخت که کلا زمین می لرزید در آن دوره من ۱۶ سال سن داشتم و چون عراق اسیر نگرفته بود به ما گفتند مراقب باشید که اسیر نشوید آن شب را فراموش نمی کنیم و به خاطر دارم که شهید شاهمرادی هم در کنار ما به خط آمده بود و این مرد بزرگ با یک جمله ۱۸۰ نفر را به خط بازگرداند چون همانند امام ایشان پیشرو بودند و کسی نمی توانست بگوید که ما می جنگیم و فرمانده در سنگر زیر باد کولر است این را کسی نمی توانست به شهید شاهمرادی نسبت دهد چون  خودشان پیشگام در نبرد بودند.

گنجی در پایان اضافه کرد : یکی از عوامل قدرت ملت ایران انتخابات است نازل ترین فهم از انتخابات این است که مردم فکر کنند که با رای شان کسی را وارد قدرت می کنند و دیگری را از قدرت کنار می کشند ، میزان مشارکت ملت ایران جری شدن دشمن یا عقب نشینی اش را تنظیم می کند به گفته آقای ظریف اگر ملت ما مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند جدای اینکه به چه کسی رای می دهند ممکن است آمریکا به برجام برگردد آن ها منتطر خروجی صندوق های انتخابات هستند ، برای آن ها راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس موضوعیتی ندارد ، فقط آمار خروجی صندوق را می شناسند و هراندازه که آمار مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد پشتوانه نظام به مردم را میشناسند و دلشان به لرزه می افتد ، انتخابات امنیت می آورد فقط برای فرستادن افراد به مجلس نیست به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر من را قبول ندارید برای امنیت خودتان هم که شده در انتخابات شرکت کنید .  در فشار اقتصادی که امروز بر مردم ماست ما اگر یک قابل قبول داشته باشیم برای تو دهنی به دشمن از یکی از گردانه های سخت عبور کرده ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر