کد خبر: 989911
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
پروسه ادغام بانک‌های نظامی مراحل انتهایی را سپری می‌کند و آنگونه که بانک مرکزی می‌گوید کار تا ۸۰درصد پیش رفته‌است، اما شعب به روال سابق به کار خود ادامه می‌دهند و فقط برچسب تعلق به بانک سپه را دارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «مهر»، رئیس سازمان بورس با بیان اینکه فرم‌هایی برای این نقل و انتقال‌ها طراحی شده به این نکته اشاره کرد که این فرم‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد و آنان با اختیارات خودشان می‌توانند سهام خود را واگذار کنند و اگر تمایل نداشته باشند باید منتظر کار کارشناسی دادگستری باشند که در خصوص سود و زیان این بانک‌ها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و تصمیم‌گیری می‌کند و هر حقوقی که به این افراد تعلق بگیرد، به آن‌ها ارائه می‌شود.

اما شاید آخرین و معتبرترین خبری که در رابطه با ادغام بانک‌های نظامی و روند سپری‌شدن مراحل آن اعلام شده، از سوی عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی بوده‌است که در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده که کار ادغام بانک‌های نظامی تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌است.

او به این نکته هم اشاره کرده که ناترازی بانک‌ها از دو دهه قبل شکل گرفته و یک روزه و یک ماهه و یکساله نمی‌توان آن را رفع کرد، اما اقدامات خوبی در این رابطه شروع شده و مؤسسات مالی غیرمجازی که در دوره ۹۵ و ۹۶ جمع شده بودند، اکنون سامان‌یافته و البته یکسری مؤسسات ناتراز هم با انتخاب سرپرست، سامان‌دهی شده‌اند.

همتی گفت: بانک‌های نیرو‌های نظامی نیز ادغام شده‌اند که البته هم اکنون نیز کار تا ۸۰ درصد پیش رفته و به زودی کار نهایی خواهد شد.

در این میان البته به نظر می‌رسد که سیاست بانک مرکزی حرکت چراغ خاموش برای ادغام بانک‌های نظامی است؛ چراکه ماه‌ها است هیچ گزارش رسمی نه از سمت بانک مرکزی نه از سوی بانک سپه به عنوان پذیرنده بانک‌های ادغامی اعلام نشده‌است. یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: سیاست بانک مرکزی این است که کار در نهایت آرامش و به دور از هیاهوی رسانه‌ای پیش رود؛ به این معنا که شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که تا زمانی که کار به سرانجام نهایی نرسد، اعلام رسمی در مورد آن صورت نگیرد، اما همانطور که رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام کرده، کار تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌است. 

وی افزود: البته ۲۰ درصد باقیمانده از جمله برنامه‌های مهم و بخش حائز اهمیت ادغام بانک‌ها است که باید با دقت عمل بیشتری پیش رود؛ پس ممکن است که این ۲۰ درصد، حتی زمان کمی هم به طول نینجامد تا کار ادغام بانک‌های نظامی را در بانک سپه، به منزل نهایی برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار