کد خبر: 989885
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
در دیدار سردار کرمی با جمعی از هنرمندان مطرح شد
سردار کرمی در دیدار با جمعی از هنرمندان خاطره‌ای جالب از مبارزات خود در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در دیدار با جمعی از هنرمندان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این ایام بسیاری از اهالی هنر و رسانه تلاش می‌کنند تا از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای بگوییند، اما در این بیان دستاورد‌ها یک خطای ریشه‌ای در حال رخ دادن است.
وی افزود: ما بیشتر از دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی می‌گوییم در حالی که تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی، راه‌سازی، دانشگاه ساختن و... از جمله وظایف طبیعی یک حکومت است و هر چند ما در این حوزه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشیم، اما دستاورد اصلی انقلاب اسلامی چیز دیگری است.
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی همان خواسته شیران انقلاب و مردان و زنان غیوری بود که در آن دوران با دست خالی مقابل رژیم مجهز ستم‌شاهی ایستادگی کردند و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر دادند تا به آن رسیدند.
سردار کرمی با بیان اینکه ما باید در تبلیغات خود به این دستاورد که شعار محوری مردم انقلابی آن دوران بود توجه داشته باشیم عنوان کرد: دستاورد دیگر انقلاب اسلامی «پایمردی» بود. انقلاب اسلامی به ما آموخت که در مسیر پیشرفت سختی‌های بسیاری وجود دارد و ما برای رسیدن به اهداف خود باید در مقابل این سختی‌ها پایمردی و استقامت داشته باشیم.
وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از مبارزات دوران انقلاب پرداخت و گفت‌: من خودم سال ۵۶ کتک مفصلی از نیرو‌های شهربانی خوردم، آن زمان من تازه دیپلم گرفته بودم و در یک راه‌پیمایی اعلام شد که قرار برای اولین بار عکس امام را بین مردم توزیع کنند.
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا افزود: من خیلی علاقه داشتم که عکس امام را داشته باشیم، در خیابان خیام وارد کوچه‌ای شدم تا عکس امام را بگیرم که دو ماشین شهربانی آمدند و دو طرف کوچه را بستند. من دیدم یک آقایی با پیراهن سفید و کراوات در این کوچه ایستاده گفتم نزدیک این آقا باشم احتمالا کمتر کتک می‌خورم.
سردار کرمی ادامه داد: این آقای کراوات زده هر کجا می‌رفت من هم کنارش می‌رفتم که ناگهان یکی از پاسبان‌ها آمد و محکم با باتوم به سر این فرد زد، من که اوضاع را دیدم سریع خواستم از یکی از کوچه‌ها فرار کنم که پاسبان دیگری آمد و با باتوم به پای من زد و دیگر نتوانستم راه بروم.
وی گفت: در حین اینکه این پاسبان من را چسبانده بود به دیوار و فحش می‌داد یک استوار شهربانی آمد اسلحه‌اش را به سمت گرفت و گفت «شما دانشجو‌ها پدر ما را درآوردید من یک هفته است که این پوتین‌ها را از پا در نیاورده‌ام» و در تمام مدت من چشمم به اسلحه این استوار بود که چه زمانی ماشه را می‌چکاند چرا که شنیده بودم اسلحه‌های شهربانی ضامن ندارد.
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا اظهار داشت: چند لحظه‌ای گذشت تا استوار به پاسبان دستور داد که من را به شهربانی ببرد. پاسبان من را آورد تا ابتدای کوچه و بعد یک لگد به من زد و گفت شهربانی و زندان پر از آدم است من تو را کجا ببرم و آزادم کرد.
سردار کرمی عنوان کرد: من از آن کوچه رفتم و بعد از انقلاب یک روز که داشتم لیست بازنشستگان را می‌دیدیم اسم این پاسبان به چشمم خورد و گفتم که می‌خواهم این فرد را ببینم.
وی افزود: وقتی این فرد را دیدم از کار آن روزش به نیکی یاد کردم و گفتم من در طول این دوران همیشه به یاد داشتم که استوار به شما دستور داده بود من را به شهربانی ببرید، اما این کار را نکردید.
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: من از روزی که به یگان‌های ویژه آمدم سعی کردم با درک صحیحی که به عنوان یک کتک خورده و یک گاز اشک‌آور خورده از اوضاع داشتم فضا را مدیریت کنم و تمام تلاش ما این است که در اعتراضات و اغتشاشات تا جایی که می‌توانیم دست به باتوم نشویم هر چند که سنگ بخوریم و فحش بشنویم.
سردار کرمی خاطرنشان کرد: یگان ویژه ناجا یک نیروی کاملا مردمی است، ما در آموزش‌ها و کلاس‌های خودمان تلاش می‌کنیم طوری فرهنگ‌سازی کنیم که پلیس یگان ویژه ما با سایر کشور‌ها متفاوت باشد و البته بخشی از این فرهنگ‌سازی هم باید در بدنه جامعه انجام شود که برای این امر دست یاری به سمت هنرمندان دراز می‌کنیم.
وی در پایان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا ما را بد جلوه دهند و، اما ما دست از تلاش حفاظت از امنیت مردم بر‌نمی‌داریم و امیدواریم بتوانیم روز‌های خوب و آرامی را برای مردم در سطح شهر رقم بزنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار