کد خبر: 989840
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اینترنت در ایران گران است حالا این گرانی و واقعیت غیرقابل انگار را باید بپذیریم.

 محمدرضا پورمحمدی  در مراسم بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های حوزه ارتباطات استان اظهار داشت: در اکثر کشورهای دنیا استفاده اینترنت پرسرعت با کمترین هزینه و در فضای رقابتی اپراتورها ممکن است اما در کشور ما متاسفانه رقابت بر افزایش هزینه‌های اینترنت است.

وی با اشاره به موقعیت اینترنت در روستاهای استان گفت: هنوز پوشش کاملی در بخش اینترنت در روستاهای آذربایجان‌شرقی اتفاق نیفتاده و این نقیصه به‌خصوص در شمال و شمال‌غرب استان کاملا محسوس است.

پورمحمدی گذر از انقلاب صنعتی و ورود به انقلاب فناوری‌های نو را در دنیای کنونی یادآور شد و افزود: در حال حاضر رگه‌های حیاتی هر کشوری وابسته به پیشرفت‌هایی است که در این حوزه اتفاق می‌افتد و فناوری اطلاعات و ارتباطات برگ برنده کشورها برای پیشرفت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: دستیابی به این برگ برنده در موقعیت کنونی کشور ما دوچندان حیاتی و دارای اهمیت است، چرا که در فضای کنونی تمام بخش‌های صنعت، تجارت،​ علم،​ فرهنگ و ...، حتی فضای کسب و کار وابسته و ملزوم این حوزه است.

وی، توسعه در تمام زیرساخت‌ها از جمله برق،​ آب، فاضلاب و ... را در حال حاضر منوط به زیرساخت‌های ICT و فناوری اطلاعات دانست و متذکر شد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز در این بخش در استان به بهره‌برداری می‌رسد مطمئنا تمام حوزه‌ها، به‌خصوص فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امروز با حضور استاندار و مسوولان حوزه ارتباطات استان  19 پروژه در قالب طرح‌های متعددی در بخش مخابرات با سرمایه‌گذاری 860 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که از جمله می‌توان به پروژه توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها ( uso)، افزایش شبکه فیبرنوری روستایی، شهری و اصلی، بهره‌برداری از 16 سایت مخابراتی جدید در حوزه شهری و روستایی، ارتقاء تکنولوژی سایت‌های فعلی و ... اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها