کد خبر: 989825
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از افتتاح بزرگ ترین کشتارگاه طیور در شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: این کشتارگاه با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت، مدرن‌ترین کشتارگاه کشور بوده که در مرند به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه اظهار کرد: برای ورود به هر کاری باید یک فیلتری وجود داشته باشد زیرا یک نقاش یا مهندس نمی‌تواند در دامپزشکی کار کند و یا برعکس، یک دامپزشک که نمی‌تواند ساختمانی را بسازد.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: اگر من به عنوان یک دامپزشک، خطایی کنم شاید چندین گاو و گوسفند را تلف کنم و یا یک مهندس ساختمان اگر خطایی کند، یک سازه را مشکل‌دار می‌کند ولی اگر یک خبرنگار اشتباه کند، ساختار فکری یک جامعه را متزلزل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه تخصصی به خبر و خبرنگاری و بخش روابط عمومی هر مجموعه باشد، افزود: این یک معضل بزرگی است که مدیری، اهمیت خبر را نداند.

بهداد توضیح داد: برای مثال، من به‌عنوان یک مسوول دامپزشکی، هر چقدر ناظر و بازرس به قصابی‌ها و واحدهای دامی و طیوری بفرستم ولی برای  مردم اهمیت نداشته باشد، نمی‌توانم موفق باشم به‌طوریکه این قدرت رسانه است که همیشه کمک حال من بودند و با انتشار و انعکاس اخبار، مردم را آگاه می‌سازند.

رسانه کار ۱۰ سال ما را در یک روز انجام می‌دهد

وی ادامه داد: بنده وقتی بخواهم تا خبری را بین مردم به صورت گسترده پخش کنم، از قدرت رسانه استفاده می‌کنم زیرا در جلوگیری از خرید گوشت چرخ کرده فله‌ای، این رسانه‌ها بودند که به من کمک کردند و به مردم اطلاع دادند که گوشت چرخ کرده فله‌ای بنابه این دلایل اعم از گوشت حیوان مرده، گوشت الاغ، گوشت مرغ که رنگ شده و غیره نباید خریداری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: وقتی خبری را از طریق فضای مجازی و مطبوعات منتشر می‌کنم انگار کار ۱۰ سال بازرسان و ناظرین ما را در یک روز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اگر من ایرادی داشتم و خبرنگاری آن را نوشت، نباید دلخور شوم زیرا من همیشه علاقه دارم تا مشکلات را از طریق رسانه‌ها حل کنم.
 

افتتاح بزرگ ترین کشتارگاه طیور در مرند

بهداد در رابطه با برنامه‌های دهه فجر، توضیح داد: روز یکشنبه با حضور رئیس سازمان، بزرگترین کشتارگاه طیور در شمال‌غرب افتتاح خواهد شد به‌طوریکه این کشتارگاه مدرن‌ترین کشتارگاه طیور کشور است.

وی با اشاره بر اینکه اخیرا یک واحد لبنی با مشکلاتی روبه رو شده و به تعطیلی کشانده شده است که این موضوع اشک من را درآورد، افزود: کشتارگاه طیور در مرند حالم را خوب کرده است که از طریق بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی زیاد و ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه ۱۱ کشتارگاه طیور در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: ظرفیت کشتارگاه مرند بیش از ظرفیت مجموع کشتار‌‌گاه‌های طیور استان است.

وی اضافه کرد: وضعیت طیور در استان بسیار خوب است و حتی قابلیت صادرات به خارج از کشور را هم داریم.

آذربایجان‌شرقی کمترین خسارت در آنفلوانزای مرغی در کشور را دارد

بهداد در رابطه با وضعیت استان نسبت به آنفلوانزای مرغی گفت: آذربایجان‌شرقی به علت موقعیت جغرافیایی خود در مسیر مهاجرت پرندگان قرار گرفته است، از این‌رو ویروس آنفلوانزای مرغی در این مناطق زیاد است.

وی متذکر شد: ویروس آنفلوانزا مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و این نیست که بگوییم یک ویروس تا مرز آمد و اجازه ورود به کشور را ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: در سال ۹۴، بیشترین خسارت از آنفلوانزای مرغی به کشور وارد شد ولی در آذربایجان‌شرقی خبری نبود و یا در سال ۹۵ که تقریباً ۹۰ درصد تولیدات در کشور معدوم شده بود در استان ما معدوم‌‌سازی صفر بود زیرا ما مراقبت‌های لازم و رعایت اصول بهداشتی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ به اوج آنفلوانزا در استان رسیدیم ولی ۱۰ درصد تولیدات معدوم نشد.  

بهداد بیان کرد: وحدت بین مسوولان، حمایت مناسب و اجرای همه قوانین و دستورالعمل‌ها منجر شد تا مسائل بهداشتی در عالی‌ترین وضع رعایت شود.

وی گفت: از تمام واحدهای تولیدی خواهشمندیم تا نسبت به بیمه واحدهای خود اقدام کنند و در صورت داشتن بیمه، آن را تمدید کنند و از تردد بی‌رویه خودرو و ورود و خروج آن به داخل واحد تولیدی خودداری کنند.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر