کد خبر: 989804
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
رئیس پلیس فتای اصفهان:
رئيس پليس فتای استان به شهروندان توصیه کرد: از ارسال تصاوير شخصي و خصوصي خود درمحيط شبکه هاي اجتماعي و پيام رسان ها خودداري کنند زيرا که اين موضوع مي تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: تاکنون تعداد زيادي مرجوعه قضائي مبني بر سوء استفاده از اطلاعات شخصي کاربران به پليس فتا واصل شده که نشان مي دهد از اطلاعات شهروندان سوء استفاده شده است.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: متاسفانه برخي از شهروندان در حفظ و نگهداري از اطلاعات شخصي و خصوصي خود احتياط لازم را ندارند که زمينه ساز وقوع جرائمي مانند تهــديـد، اخـاذي و هـتـک حـيـثـيت افراد مي شود.

وي افزود: بهتر است براي حفظ اطلاعات مهم خود نسبت به تهيه يک دستگاه هارد اقدام کرده و همه اطلاعات مهم و خصوصي خود را درون اين حافظه نگهداري کنند و ضمن رمزگذاري آن ، در محل امن و مناسبي نگهداري کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان توصيه كرد: از ارسال تصاوير شخصي و خصوصي خود در محيط شبکه هاي اجتماعي و پيامرسان ها خودداري کنند و محيط اين شبکه ها را محيط امن و قابل اعتماد تصور نکنند زيرا ممکن است از اين طريق اطلاعاتشان در اختيار سودجويان قرار گيرد و در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضاي مجازي و يا نياز به مشاوره، آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir ، لينک ثبت گزارش‌هاي مردمي اعلام کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر