کد خبر: 989779
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
گسترش فضای سبز اصفهان ؛ گامی به سوی رفع آلایندگی؛
پروژه ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب 2500 متر مکعبي و ورزشگاه روباز توانا با هزینه بالغ بر 35 ميليارد ریال با حضور استاندار، رئیس شورای شهر اصفهان و جمعی از معاونين و مديران شهرداری در منطقه ١١ شهر اصفهان به بهره برداری رسيد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در حاشیه بهره برداری از اين پروژه، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح مخزن ذخیره آب و پساب تصفیه شده برای منطقه 11 هستیم، 6 ماه پیش عملیات ساخت این مخزن با ظرفیت 2500 متر مکعب آغاز شد که می‌تواند نقش قابل توجهی در تامین و ذخیره و انتقال آب مورد نیاز به منطقه 11 داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرعت اجرای کار بسیار خوب بود، تصریح کرد: شهردار منطقه و همکاران به خوبی مدیریت کردند و این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

معاون خدمات شهری شهرداري اصفهان ادامه داد: سطح فضای سبز منطقه 11 نیازمند توسعه است، در مناطقی که بافت قدیمی دارد و در مناطقی که ساختمان بیشتری احداث شده نیازمند آن هستیم که فضای سبز را توسعه بدهیم.

وی افزود: به همین دلیل در جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر یک قطعه حدود 18 هکتاری به فضای سبز اختصاص داده شد که امیدواریم در راستای کاهش آلودگی و منابع آلایندگی به ویژه منطقه 11 رهنان نقش داشته باشد، برابر اطلاعات هواشناسی میزان آلاینده‌ها در بعضی از نقاط بیشتر است، بنابراين لازم است فضای سبز توسعه داده شود تا به سلامت شهروندان کمک کند.

در ادامه ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به کمبود آب فضای سبز، اظهار کرد: استفاده بهینه از پساب‌هایی که در شمال و غرب اصفهان وجود دارد، در این زمینه بسیار مؤثر است. پساب فاضلاب در پروژه‌ احداث شده از تصفیه خانه شاهین شهر تصفیه می‌شود و بعد از عبور از مناطق 2 و 12 با انتقال به این پروژه که بزرگترین منبع آب شهری با متراژ 2500 متر مکعب ظرفیت است، جان تازه ای به شهر می بخشد.

وي گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و از میدان استقلال تا این محل، خط لوله اجرا و آب گیری می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با احداث این پروژه موضوع مناطق 2 و 12 از خطر کمبود آب نجات پیدا می‌کنند.

مظفر خاطر نشان کرد: برای استفاده بهینه از پروژه‌ای که در حال حاضر احداث شده است زیرآن یک منبع 2500 متر مکعبی و سطح زمین ورزش 800 مترمربعی احداث شده که از هر دو استفاده می شود. این پروژه 3 میلیارد و 35 میلیون تومان اعتبار داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر