کد خبر: 989773
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان :
عليرضا قاري قرآن گفت: با واگذاري اراضي طبق قوانين و با ارائه بسته هاي تشويقي از سوي شهرداري مي توان بخش عظيمي از پروژه ها را تكميل و جهت تسريع در زمان و كاهش هزينه ها در اجراي پروژه هاي راهسازي Rcc بهترين روش جايگزين آسفالت است.

   به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، عليرضا قاري قرآن مديركل راه وشهرسازي استان در پنجمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد صادق طباطبايي نژاد نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي ، حميدرضا تاملي فرماندار و تني چند از مسئولين محلي ضمن بازديد از پروژه هاي راه، مسكن وشهرسازي سه شهر اردستان، زواره و مهاباد، در نشست اداري اين شهرستان حضور يافت.

        قاري قرآن در ادامه بيان داشت: متاسفانه سهم قير وزارتخانه كاهش چشمگيري داشته اما بايد با بسته هاي تشويقي كه شهرداري ها مي توانند در شهرهاي خود ايجاد كنند سعي شود تا در راستاي تكميل پروژه ها قدم برداشت و آنها را به سرانجام رسانيد.

    مديركل راه وشهرسازي استان در ادامه گفت: به صورت ويژه پيگير تكميل پروژه هاي شهرستان است و لازم است تا با توجه به وجود اراضي دولتي در شهرستان بتوان از طريق واگذاري زمين طبق قوانين و ضوابط موجود بسياري از مشكلات را مرتفع نمود.

    اين مقام مسئول با توجه به خواسته مسئولين شهر مهاباد مبني بر كمك به اقتصاد شهر اظهار داشت: باآزادسازي اراضي حريم راه مي توان با ايجاد كاربري هاي مناسب نسبت به احداث مجتمع هاي رفاهي و تفريحي و كاربري هاي متناسب نسبت به اين مهم اقدام نمود.

    وي ادامه داد: تكميل پروژه باند دوم اصفهان – اردستان در اولويت اين اداره كل است و خوشبختانه پيمانكار در حال اجراي عمليات راهسازيست و بزودي تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد.

    قاري‌القرآن در حاشيه اين نشست و در پاسخ به خبرنگاران به طرح‌هاي در دست اجراي اردستان اشاره كرد و اظهار داشت: افزون بر ۱۰ كيلومتر از ۱۷ كيلومتر باقي‌مانده جاده اردستان- اصفهان آماده آسفالت شده است و در صورت آمادگي اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و مناسب بودن وضعيت جوي، آسفالت خواهد شد و هفت كيلومتر ديگر نيز در سال آينده به پايان خواهد رسيد.

    قاري قرآن تاكيد داشت تا با توجه به مقرون به صرفه بودن و تسريع در روند اجرا و كاهش هزينه ها از روش اجراي بتن غلطكي يا Rcc در پروژه ها استفاده شود .

    وي در توضيح اين روش اجرا بيان داشت: لايه بتني غلطكي با توجه به اينكه درصورت اجراي درست مي تواند بسيار مقرون به صرفه بوده و جايگزين لايه بيس و آسفالت بيندر شود مي تواند در بسياري از پروژه هاي راهسازي اجرا و سرعت طرح را از 80 كيلومتر به سرعت طرح بزرگراهي و سطح سرويس دهي A  و B تبديل كرد.

         وي با اشاره به باند دوم جاده اردستان- زواره به طول ۹ كيلومتر و جاده سه كيلومتري زواره- تلك‌آباد اضافه كرد: اين طرح‌ها هرچند منابع مالي تامين شده ۱۰۰ درصدي ندارند اما تلاش بر اتمام آنها است.

    مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان در مورد تحويل قير به شهرداري‌ها نيز گفت: امسال ۲۰۰ تن قير به اردستان تحويل شده اما مسووليت اجراي آسفالت معابر داخل شهري با وزارت كشور است و ما در محلات هدف بازآفريني شهري نسبت به بهسازي معابر اقدام مي كنيم كه متاسفانه  هيچگونه قيري درسال‌جاري به اين مجموعه با عنوان شهرداري‌ها تحويل نشده است.

    وي افزود: امسال در بحث باز آفريني در كشور مبلغ ۱۵ هزار ميليارد ريال از خزانه به اين موضوع اختصاص داده شد كه ۵۳۰ ميليارد ريال آن را به اصفهان اختصاص داده اند كه البته هنوز محقق نشده است.

آیت اله طباطبايي نژاد در ابتدا علت عقب ماندگي شهرستان در پيشرفت پروژه هاي عمراني را عدم تخصيص اعتبارات عنوان كرد و گفت: حضور جمعيت درشهرستان اردستان معمولا فصلي است و متاسفانه مقوله جمعيت عاملي شده تا تخصيص اعتبارات به شهرستان قطره چكاني باشد درحالي كه بحث تامين اعتبارات از سوي شهرستان پيگيري مي شود ولي در زمان مورد نظر تخصيص نمي يابد .

    وي بیان داشت : لازم است تا امكانات ويژه اي براي شهرستان در نظر گرفت و تعريف كرد تا اين شهرستان نيز پيشرفت لازم را بنمايد.

 

                                                                                                                   

 

                                                                                                                    

 

    

       

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار