کد خبر: 989770
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کدخدایی مطرح کرد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نه اظهارات افراد در مجلس و نه دیدار با فلان فرد و نه شرکت و عدم شرکت در نماز جماعت، هیچکدام ملاک بررسی صلاحیت‌ها نیست؛ لطفا فرافکنی نشود.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: یکی از ارکان مهم پذیرش قدرت در نظام اسلامی، داشتن صلاحیت است. در جمهوری اسلامی، اگر کسی به اندازه ذره‌ای از قدرت برخوردار باشد، به همان اندازه باید صاحب صلاحیت باشد، وگرنه حق اعمال آن قدرت را ندارد. در قانون اساسی کشور ما احراز صلاحیت نامزد‌های تصدی قدرت به عهده شورای نگهبان گذاشته شده و این مهم طی‌ ۴۰ سال گذسته همواره با دقت و به دور از فضاسازی و غوغاسالاری صورت گرفته است.
 
متأسفانه حمله به تصمیمات شورای نگهبان تقریبا در تمام ادوار انتخابات تاکنون توسط عده ای جاهل -یا از روی غرض- رخ داده، اما طی روز‌های اخیر مطرح شدن برخی سخنان تند از سوی برخی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس می تواند باب خطرناکی در بی اعتمادسازی مردم به نهاد‌های حاکمیتی باز کند که لازم است مسئولان امر در گفته ها و نوشته های خود بیش از گذشته دقت کنند.
 
به عنوان مثال پیرامون نحوه بررسی صلاحیت کاندیدای انتخابات بعضی از صاحبان تریبون به شبهه افکنی روی آوردند که بار‌ها توسط شورای نگهبان پاسخ داده شده است. در آخرین نمونه، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر در پاسخ به شبهه افکنی برخی درباره بررسی صلاحیت‌ها اینگونه نوشت: نه اظهارات افراد در مجلس و نه دیدار با فلان فرد و نه شرکت و عدم شرکت در نماز جماعت، هیچکدام ملاک بررسی صلاحیت‌ها نیست. لطفاً فرافکنی نشود.
کدخدایی در ادامه افزود: ملاک بررسی‌ها، بند‌های مقرر در قانون انتخابات است.
 
پاسخ به شبهه افکنی برخی درباره بررسی صلاحیت‌ها
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
فقط جناح راست.والسلام.هرکه هم نمیخواهد بساط خودش را جمع کند و....فاتحه مع الصوات !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار