کد خبر: 989748
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
وزیر نیرو با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید برق ۱۲ برابر شده‌است، گفت: تعرفه‌های آب و برق براساس قانون سالانه باید ۷ درصد افزایش یابد که همین روند برای سال آینده ادامه خواهد یافت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رضا اردکانیان در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه تعداد سد‌ها پس از انقلاب ۱۰ برابر، تصفیه خانه‌های آب شش برابر و تصفیه خانه‌های فاضلاب ۵۸ برابر شده‌است، گفت: درابتدای نیمه دوم سال ۹۲ جمعیت روستا‌های برخوردار از شبکه پایدار آب آشامیدنی یک میلیون نفر بود که اکنون به ۸ میلیون ۲۰۰ هزار نفر رسیده‌است و تا پایان دولت ۱۰ میلیون روستایی از شبکه پایدار آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در سال ۵۷ هفت هزار و ۲۴ مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور بود که در سال ۹۲ به ۶۹ هزار و ۱۳۴ مگاوات و اکنون به ۸۲ هزار و ۹۰۸ مگاوات افزایش یافته‌است.

اردکانیان با بیان اینکه ۲۱ درصد رشد سالانه ظرفیت نیروگاهی کشور در شش سال گذشته بوده‌است، افزود: در سال ۱۴۰۰ ظرفیت نیروگاهی کشور به بیش از ۸۸ هزار مگاوات می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: براساس گزارش‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۹ میانگین دسترسی به برق در مناطق شهری ۹۶ در‌صد و در مناطق روستایی ۷۹ درصد بوده‌است.

وی افزود: در منطقه خاورمیانه میزان دسترسی به برق در مناطق شهری ۹۸ درصد و در مناطق روستایی ۷۸ درصد است.

اردکانیان گفت: در هند نیز میزان دسترسی به برق در مناطق شهری ۹۸ درصد و در مناطق روستایی ۸۲ درصد است.

وزیر نیرو اضافه کرد: در ایران میزان دسترسی به برق در شهر‌ها ۱۰۰ درصد و در روستا‌ها بیش از ۹۹ درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار