کد خبر: 989739
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب:
بعضی‌ها که از پیش می‌دانند برنده انتخابات نیستند و اقبال مردمی ندارند بنابراین دست به تخطئه و هوچی‌گری علیه انتخابات می‌زنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رضا روستا آزاد عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در گفتگو با مهر، در رابطه با ارزیابی خود از مجلس دهم و شاخصه‌های مورد نیاز برای تشکیل مجلس قوی مورد تأکید مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مجلس دهم که واقعاً فاجعه بود؛ به قدری که خود نمایندگان این روز‌ها که آخر دوره‌شان را سپری می‌کنند یک به یک تأکید و اعتراف می‌کنند که مجلس دهم فاجعه بوده است. جالب است که هر نماینده طوری صحبت می‌کند که گویی او از این عملکرد مستثنا بوده است. وی عنوان کرد: خود مجلسی‌ها، فراکسیون امید و غیرامید می‌گویند تا به حال مجلسی با این ضعف نداشتیم و این‌ها واقعیت‌های عام است. در مجالس خصوصی که با بعضی از نمایندگان صحبت می‌کنم نیز خودشان اعتراف می‌کنند مجلس دهم فاجعه است. رئیس اسبق دانشگاه شریف با بیان اینکه امیدواریم ضعف‌هایی مانند ضعف کارشناسی در مجلس یازدهم وجود نداشته باشد، گفت: گاهی نماینده مجلس تدبیر می‌کند و به غلط یا درست نظر کارشناسی می‌دهد، اما زمانی اصلاً بحث تدبیر نیست و به دلیل اینکه از نظر منافع سیاسی اقتضا می‌کند آری یا نه بگوید، نظر خود را اعلام می‌کند که مبنای کارشناسی ندارد. امیدوار هستیم در این مورد مجلس یازدهم مشکلی شبیه به مشکل مجلس دهم را نداشته باشد.

روستا آزاد افزود: یکی دیگر از مواردی که در کنار توجه به بحث کارشناسی باید در مورد مجلس یازدهم مورد توجه قرار گیرد موضوع فساد است. اینکه گفته می‌شود ۹۰ نماینده مجلس مشکل مالی دارند اهمیت بالایی دارد و امیدوار هستیم دیگر چنین چیزی وجود نداشته باشد. وی تأکید کرد: همچنین امیدوار هستیم مسائلی مانند سلامت اقتصادی، سلامت نفسانی و کارآمدی مدیریتی در مجلس یازدهم در مقایسه با مجلس دهم حل شده باشد. رئیس اسبق دانشگاه شریف در رابطه با اینکه چرا برخی جریان‌ها قصد دارند گلایه‌های به حق مردم در مورد مسائل معیشتی و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی را فقط مربوط به مسئله انتخابات و موضوع بررسی صلاحیت‌ها معرفی کنند؟ گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی از جریان‌ها زمانی که خودشان رأی می‌آورند، می‌گویند عجب انتخابات خوب و سالمی بود و مردم امیدوار شدند. از سوی دیگر زمانی که مردم می‌فهمند فریب خوردند و این‌ها گولشان زدند، در نهایت به این‌ها رو و اقبال نشان نمی‌دهند و این ادعا‌ها از سوی این جریان‌ها مطرح می‌شود که انتخابات مخدوش است و سوگیری دارد.

روستا آزاد در پایان خاطرنشان کرد: این‌ها مواضع بسیار ضعیف و سخیفی است که نمی‌توان به آن استناد کرد. بعضی‌ها که از پیش می‌دانند برنده انتخابات نیستند و اقبال مردمی ندارند بنابراین دست به تخطئه و هوچی‌گری می‌زنند. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید طرف بلد نیست گل بزند می‌گوید دیوار و زمین کج است. در نتیجه این واکنش‌ها یک ترفند شناخته شده اجتماعی از گذشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار