کد خبر: 989733
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ترامپ یک عامل سرسپرده اندیشکده‌های صهیونیست است و فردی انسان‌نماست که در مقابل مردم ایران از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند، عنوان کرد: امروز ملت ایران وارد مرحله تمدن نوین اسلامی شده و این از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در نخستین جشنواره سراسری اسوه در اصفهان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بدون تردید یک اتفاق بزرگ در دوران معاصر است که حوادث و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای را از زمان پیروزی به بعد به طور کامل تحت تأثیر قرار داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ملت بزرگ ایران در طول تاریخ خود در ۱۴۰۰ سال پذیرش اسلام در همه دوره‌ها به رهبری علما و تلاش و مجاهدت به دنبال تحقق حکومت اسلامی یا به دنبال حاکمیت ارزش‌های اسلامی در دوره‌های مختلف زندگی خود بودند. وی افزود:، اما چون از یک رهبری ولایت فقیه برخوردار نبود پیروزی به دست نمی‌آمد، در طول پیروزی انقلاب یک ولی فقیه به میدان آمد و مردم را رهبری کرد و یکی از مقتدرترین حکومت‌های مستبد در غرب آسیا را ساقط کرد.

امریکا در هر صحنه‌ای مقابل ما بود شکست خورد
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ساقط کردن حکومت پهلوی کار ساده‌ای نبود، چون امام راحل با دست خالی و تکیه بر ایمان و غیرت دینی مردم، رهبری کردند. وی تصریح کرد: حکومت پهلوی ضعیف نبود، شش ماه قبل از انقلاب گزارشی از سوی مراکز اطلاعاتی دنیا منتشر شد که این گزارش می‌گفت هیچ‌گونه خطری متوجه حکومت پهلوی نیست، اسدالله علم نامه‌ای به شاه نوشت و اظهار نگرانی کرد و شاه پاسخی با کلمات زشت به او داد و گفت هیچ نگرانی‌ای در این باره نیست. رئیس سازمان بسیج گفت: در محرم سال ۵۷ شعاری مبنی بر غلبه خون بر شمشیر دادند و این راهبرد امام راحل بود، یعنی در واقع تکیه بر دین داشت و این به معنای تغییر مفهوم قدرت است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج در همین زمینه اضافه کرد: بر همین اساس می‌بینیم با اینکه بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا در اختیار امریکاست و برخی می‌گویند برترین قدرت نظامی تاریخ است، این قدرت در مقابل انقلاب اسلامی کارایی ندارد؛ امریکا در هر صحنه‌ای مقابل ما بود شکست خورد.

امام راحل مفهوم قدرت را تغییر داد
سردار سلیمانی تصریح کرد: امام راحل مفهوم قدرت را تغییر داد و امروزه قدرت معطوف به قدرت هسته‌ای و استقرار ارتش در خلیج فارس نیست، دیدید که امریکا و انگلیس شاهد چه خفت‌هایی بودند، هم ناو‌های آن‌ها توقیف شد و هم عین الاسد مورد اصابت موشک قرار گرفت. وی ابراز کرد: استقرار نظام مقدس الگوی کامل از تأثیر نظر و رأی مردم در امور خودشان را طراحی کرد، یک وجه از این مردم‌سالاری شرکت در انتخابات است. سردار سلیمانی گفت: رهبری فرمودند مردم باید در همه مسائل سالار خودشان باشند و بسیج مظهر کامل تحقق مردم‌سالاری اسلامی است. رئیس سازمان بسیج ادامه داد: هر سال به طور متوسط مردم در یک انتخابات شرکت می‌کنند و در سایر مسائل هم مردم دارای رأی و نظر هستند، تعبیر امام راحل درباره ایران این است که جمهوری اسلامی یک موهبت الهی بود که به مردم اعطا شد. جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج تأکید کرد: اسرائیلی که در اندیشه نیل تا فرات بود امروزه در منطقه خودش هم امنیت ندارد. وی با بیان اینکه ترامپ عامل سرسپرده اندیشکده‌های صهیونیست است و فردی انسان‌نماست که در مقابل مردم ایران از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند، عنوان کرد: امروز ملت ایران وارد مرحله تمدن نوین اسلامی شده و این از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، همه دنیا می‌دانند که ایران از هیچ ملتی تبعیت نمی‌کند و الگو است. وی با بیان اینکه ملت‌های دیگر از ملت ایران الگو می‌گیرند، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند تشکیل جمهوری اسلامی یکی از عملی‌ترین اقدامات در زمینه ظهور حضرت حجت (عج) محسوب می‌شود.

بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی
سلیمانی عنوان کرد: یکی از تفاوت‌های ایران با غرب این است که در غرب احزاب تلاش می‌کنند تا قدرت را به دست بگیرند و منافع کشور را به سمت گروه و حزب خودشان که عمدتاً صهیونیستی‌ها و سرمایه‌داری است ببرند، اما در جمهوری اسلامی آیت‌الله بهشتی می‌فرماید ما شیفتگان خدمت هستیم. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام راحل با قلب و دل خودشان شجره بسیج را بنیان گذاشتند و امسال به بلوغ چهل سالگی رسید، گفت: بسیج در گام دوم انقلاب متناسب با بیانات رهبری باید راهبرد‌های مناسبی انتخاب کند. وی با بیان اینکه روز گذشته رهبری فرمودند که موشک یکی از مؤلفه‌های قدرت است، اما عامل اصلی قدرت حضور مردن است، اظهار کرد: بسیج در این راه رسالت بزرگی دارد، این رسالت زمانی به درستی انجام می‌شود که به سرپنجه‌های آن یعنی پایگاه‌های توجه لازم شود. سلیمانی تأکید کرد: بسیج باید راهبرد و تاکتیک داشته باشد، یعنی دشمن را بشناسد و بداند دشمن ما نظام سلطه است و مهم‌ترین مانع در راه تمدن اسلامی غده چرکین رژیم صهیونیستی است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح تاکتیک بسیج گفت: بسیج باید با توجه به سلایق مردم به صورت بومی برنامه‌ریزی‌های جذاب برای نقش‌آفرینی داشته باشد؛ مساجد به عنوان محور فعالیت‌های پایگاه و پایگاه به عنوان نقطه عظیمت بسیج برای نقش‌آفرینی به شمار می‌رود.

تمرکز بسیج بر تقویت سرپنجه‌ها در سال ۹۹
وی با بیان اینکه برنامه سال ۹۹ بسیج متمرکز بر تقویت سرپنجه‌های بسیج مانند پایگاه‌های مقاومت است، تصریح کرد: پایگاه‌های بسیج برای تحکیم سبک زندگی اسلامی باید برنامه‌ریزی داشته باشند، هدف در جنگ نرم تمرکز بر عملیات گسترده کنشی است که باید ابتکارانه باشد، آن هم سبک زندگی ایرانی اسلامی است. سلیمانی با بیان اینکه برای محلات باید بر مبنای مسجدمحوری با هدف محله اسلامی برنامه‌ریزی داشت، گفت: در گام دوم انقلاب باید در پیشرفت جهش داشت که در بسیج هم مصداق دارد، باید کار‌ها سرعت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سازمان بسیج سیاست‌ها و اهداف را استخراج می‌کند در اختیار استان‌ها قرار می‌دهد، گفت: سازمان بسیج در برنامه‌ریزی پایگاه‌ها نقشی ندارد؛ راه و روش تحقق اهداف و انتخاب مسیر‌ها و اقتضائات بومی مربوط به پایگاه‌هاست. وی افزود: تمام فعالیت‌های بسیج باید نقطه آغازی در پایگاه بسیج داشته باشند با اقشار هم باید خدمات متنوع خودشان را در قالب پایگاه‌ها انجام بدهند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: امورات بسیج را بدون بوروکراسی و پیچ و خم‌ها ادامه خواهیم داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار