کد خبر: 989704
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بانک‌ها و مدیران سرمایه ۲/ ۰ تا ۳ /۰ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی جهان را به خاطر شروع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کنند.
به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد آسیبی که بازار‌های مالی از شیوع ویروس کرونا در چین در اواخر ژانویه دیده بودند رو به بهبود است.
در اینجا به تأثیر این ویروس بر بازار‌های مالی، پیش‌بینی تأثیرات اقتصادی و مقایسه آن با شیوع ویروس سارس می‌پردازیم.
ثبات بازار سهام با کند شدن رشد بیماری
بازار سهام در سراسر دنیا به خاطر ترس از تأثیر احتمالی ویروس کرونا بر سرمایه‌گذاران سقوط کرد، ولی مداخله بانک‌های مرکزی و انتظار آرام شدن شیوع این بیماری، به بهبود شرایط بازار طی روز‌های اخیر کمک کرده است.
تا الان ۶۳۴ مورد مرگ و بیش از ۳۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس تأیید شده است.
شیوع این ویروس به نفع سهام داروسازی مخصوصاً در چین بود. گردشگری و بخش‌های مرتبط با سفر مثل هتل‌ها، خطوط هوایی و کالا‌های لوکس و مصرفی آسیب دیدند.
مثلاً شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک هنگ‌کنگ قصد دارد یک سوم ظرفیت خود را طی دو ماه آینده که شامل ۹۰ درصد پرواز‌ها به چین می‌شود، کاهش دهد. این شرکت برای صرفه‌جویی مالی ۲۷ هزار کارمند خود را به سه هفته مرخصی بدون حقوق فرستاده است.
بانک مرکزی چین در اوایل همین هفته ۱۷۴ میلیارد دلار پول نقد وارد بازار کرد. سیاست‌گذاران چین اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد آماده می‌کنند. دولت این کشور در فکر پایین آوردن هدف رشد اقتصادی خود برای ۲۰۲۰ تا ۶ درصد است.
بانک‌ها و مدیران سرمایه پیش‌بینی تأثیرات احتمالی ویروس کرونا بر اقتصاد جهان را آغاز کرده‌اند. اکثر پیش‌بینی‌ها ۲/ ۰ تا ۳ /۰ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی جهان را نشان می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار