کد خبر: 989699
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
پس از هجمه‌های گسترده از سوی اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان به دلیل آنچه آن‌ها «ردصلاحیت گسترده این طیف» می‌نامیدند، برخی اخبار رسمی از فعالیت احزاب سیاسی اصلاح‌طلب در سراسر کشور از جمله در تهران برای بستن لیست‌های انتخاباتی حکایت دارد!
سرویس سیاسی جوان آنلاین: شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان چند روز پیش در بیانیه‌ای رسمی درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ابتدا «آحاد ملت» به ویژه «اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» را توصیه کرد با مشارکت جدی و مؤثر در انتخابات دوم اسفند از هیچ کوششی دریغ ننمایند، اما با این ادعا که «عمده دبیران کل احزاب و چهره‌های نام‌آور آن‌ها در اکثر حوزه‌های انتخابیه به گونه‌ای رد صلاحیت شده‌اند که امکان حضور به صورت کامل و امکان رقابت عادلانه برای جریان ریشه‌دار اصلاح‌طلب میسر نیست» اعلام کردند از ارائه لیست واحد ذیل نام شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خودداری خواهند کرد.

اصلاح‌طلبان که در دوره‌های قبل تجربه تحریم انتخابات را در کارنامه خود دارند، اما در ادامه، یواشکی به این اقدام خسارت‌بار پایان دادند، گویی این بار تصمیم ندارند بار دیگر مهر «تحریم انتخابات» همسو با جریان‌های ضدانقلاب و معاند بر پیشانی آن‌ها بخورد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد، چون عملکرد هفت ساله دولت برآمده از اصلاحات و عملکرد فراکسیون امید مجلس پیش چشم افکار عمومی است و آن‌ها در برابر آنچه انجام داده‌اند، دفاع مشخصی ارائه نکرده‌اند، تصمیم گرفته‌اند برای شکست‌های احتمالی در انتخابات از نام و عنوان کلی «اصلاح‌طلبان» استفاده نشود تا ناکامی‌های خود را توجیه کنند. اما این همه ماجرا نیست و چنانکه در بیانیه هم تصریح شده است به احزاب عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان «اجازه» داده شده است با نام و عنوان از کاندیدای مورد نظر حمایت کنند. همین چراغ سبز و شواهد موجود نشان می‌دهد، به‌رغم تبلیغات گسترده و فضا‌سازی‌های رسانه‌ای، اصلاح‌طلبان برای انتخابات، نامزد‌های متعدد دارند و اکنون در تدارک لیست واحد به‌صورت خزنده در حوزه‌های انتخابیه و از جمله تهران هستند. نشانه این تحرک انتخاباتی را می‌توان در نشست روز پنج شنبه برخی احزاب اصلاح‌طلب در تهران جست‌وجو کرد. در این نشست احزابی همچون مردم‌سالاری، حزب وحدت و همکاری و خانه کارگر حضور داشته‌اند.

پیش از این محمدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی خبر از ائتلاف ۱۲ حزب اصلاح‌طلب تحت عنوان «اصلاح‌طلبان پایتخت» داده بود که شماری از احزاب نیز عضو آن بودند که برخی از احزاب از جمله حزب ندای ایرانیان، حزب اعتماد ملی و حزب جوانان ایران اسلامی حضورشان را در این ائتلاف تکذیب کردند.

بر پایه این خبر، توئیت اخیر مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری نشان می‌دهد وی به‌دنبال ارائه لیستی اصلاح‌طلبانه در تهران است. کواکبیان در توئیتی که دیروز منتشر کرد نوشته است: در هرچند متأسفانه اصلاح‌طلبان به‌دلیل رد صلاحیت‌ها در بسیاری از شهر‌ها کاندیدا ندارند، اما اصلاح‌طلبان پایتخت می‌توانند با ارائه لیست ثابت کنند اولاً اکثریت مردم تهران اصلاح‌طلبند و ثانیاً هر تغییری از صندوق‌های رأی می‌گذرد.» به رغم این تلاش‌ها برای حضور فعالانه اصلاح‌طلبان در انتخابات و امید به پیروزی که بیان می‌کنند، جریانی تندرو در درون اصلاحات همسو با برخی رسانه‌های ضد نظام از جمله بی‌بی‌سی همچنان به تلاش خود برای دلسرد کردن مردم از مشارکت در انتخابات مشغولند و در روز‌های آینده باید شاهد عملیات روانی آن‌ها باشیم که به هر ترفندی متوسل بشوند تا مانع حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شوند. انتخاباتی که رهبر معظم انقلاب در اهمیت آن‌ها تصریح کردند: «هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار