کد خبر: 989627
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
به گفته منابع آگاه در کاخ سفید، دونالد ترامپ به دلیل ماجرای استیضاحش احساس حقارت می‌کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: برای سومین بار در تاریخ آمریکا رئیس‌جمهور در این کشور استیضاح می‌شود. اما دونالد ترامپ در جریان استیضاح به کمک سناتور‌های هم حزبی‌اش نجات پیدا کرد. دونالد ترامپ دیروز چهارشنبه در سنا تبرئه شد. وی به سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در تحقیقات کنگره متهم شده بود.

مجری این شبکه افزود: البته تبرئه شدن دونالد ترامپ دور از انتظار نبود. چرا که جمهوری خواهان در سنا در اکثریت قرار دارند.

گزارشگر این شبکه در واشنگتن در تحلیل ماجرای استیضاح ترامپ گفت: پایان این پرونده از قبل معلوم بود. این ماجرا دو قطبی بودن آمریکا را به نمایش گذاشت. دونالد ترامپ تقریبا از حمایت تمامی ۵۳ سناتور جمهوریخواه در سنا برخوردار شد. فقط میت رامنی این اتحاد را دچار خلل کرد. وی بر این باور است که دونالد ترامپ می‌بایست به دلیل سوء استفاده از قدرت محکوم می‌شد.

در تاریخ آمریکا، رامنی دومین سناتوری است که به استیضاح و برکناری رئیس جمهور هم‌حزبی‌اش رای می‌دهد. وی گفت، نمی‌تواند دانسته هایش را نادیده بگیرد. اندک شماری از نمایندگان جمهوریخواه، ترامپ را در رابطه با ماجرای اوکراین مورد انتقاد قرار دادند. اما این نمایندگان خاطر نشان کردند که از نگاه آن‌ها این اقدام رئیس جمهور جرم نبوده است. نمایندگان دموکرات نیز علیه رئیس جمهور صف آرایی کرده بودند. مخالفان می‌دانستند که با سنایی که در کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، برکناری ترامپ کار دشواری است. اما آن‌ها این پرونده را دنبال و تاکید کردند که این اقدام را با هدف دفاع از قانون اساسی انجام می‌دهند. این نمایندگان می‌دانستند که استیضاح لکه سیاسی بر کارنامه ترامپ خواهد بود.

به گفته برخی منابع آگاه در کاخ سفید، دونالد ترامپ احساس می‌کند به دلیل ماجرای استیضاح تحقیر شده و امروز احساس می‌شود که این احساس بیشتر شده است. به هر حال ترامپ سعی می‌کند که از تبرئه شدن خود تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در مبارزات انتخاباتی بهره‌برداری کند. رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد امروز «برای صحبت کردن در باره پیروزی کشورش در برابر استیضاح مسخره» در کاخ سفید اظهاراتی را مطرح کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار