کد خبر: 989594
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش وپرورش گفت: تولید کتب درسی فرآیند و پیچیدگی‌های خاصی دارد که این پیچیدگی‌ها فرآیند تولید را کند می‌کند، اما تمام احکام و دستور‌های ارائه شده برای تغییرات درکتب درسی در دستورکار است.

سرویس اجتماع جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که مهمان جلسه شورای عالی استان‌ها بود در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که شورای عالی استان‌ها یکی از مهم‌ترین نهادهاست که اختیارات مهمی دارد گفت: شورای عالی استان‌ها مدیریت شهری را به مدیریت ملی و کشوری پیوند زده و از این رو ما همواره استقبال می‌کنیم که با توجه به حضور بخش زیادی از فرهنگیان در نهاد شورا‌ها با یکدیگر مأموریت مشترکی در جهت حل مشکل آن‌ها داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در زمینه تفاهم‌نامه می‌توانیم به این موضوع اشراف پیدا کنیم که چه کمکی می‌توانیم برای فرهنگیان انجام دهیم و از آن‌ها چه کمک‌هایی می‌توانیم دریافت کنیم.

او با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده بین شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش گفت: این تفاهم‌نامه پیش‌تر نیز وجود داشت و در این بازه زمانی با بازنگری انجام شده مجدد به امضا رسید و امیدواریم بتوانیم با وجود چشم‌انداز‌های مشترک کار آموزش و پرورش در شهر‌ها را تسریع ببخشیم.

حاجی میرزایی با اشاره به آخرین اصلاحات در کتب آموزشی مدارس ادامه داد: تولید کتب درسی فرآیند و پیچیدگی‌های خاصی دارد که این پیچیدگی‌ها فرآیند تولید را کند می‌کند، اما تمام احکام و دستور‌های ارائه شده برای تغییرات در کتب درسی در دستور کار است و در شروع سال تحصیلی آینده اعمال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان گفت: مهارت آموزی برای آموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد و در حال حاضر ۳۵ درصد از دانش آموزان در دوره متوسطه در رشته کاردانش مشغول به فعالیت هستند و هر کدام یک مهارت را آموزش می‌بینند، اما باید گفت که هدف‌گذاری در این حوزه این است که این میزان به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و دانش آموزان در این حوزه باید پس از پایان تحصیلات یک مهارت را آموزش دیده باشند.

او با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه کاهش تنوع مدارس گفت: ۱۱ درصد مدارس کشور غیردولتی و ۸۹ درصد دولتی است و در برخی از عشایر مدارسی وجود دارد که این مدارس با آهنگی متوسط در حال تغییر است.

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت معلمان حق التدریس گفت: بر اساس قانون موجود پیش از سال ۹۱ برای تبدیل وضعیت آن‌ها اقدام کردیم و اوایل سال آینده ۲۶ هزار نفر جذب می‌شوند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار